سخنگوی شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ احزاب در انتخاب شهردار تهران تأثیر دارند، دلیل درخواست تعویق رأی گیری برای انتخاب نامزدها

به گزارش سفر به آنتالیا، اعطا گفت: امروز برخی از اعضای شورا پیشنهاد دادند که انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران به تعویق افتد، ولی شورا به این موضوع رای نداد.

سخنگوی شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ احزاب در انتخاب شهردار تهران تأثیر دارند، دلیل درخواست تعویق رأی گیری برای انتخاب نامزدها

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرنگاران؛ با اشاره به انتخاب 5 گزینه تصدی شهرداری تهران و درخواست بعضی از اعضا برای تعویق در انتخاب این 5 نفر گفت: صبح امروز برخی از اعضا پیشنهاد دادند که فرآیند انتخاب این 5 نفر به تعویق افتد، ولی در نهایت شورا به این موضوع رای نداد.

سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد: مبنای این پیشنهاد این بود که تعدادی از اعضا اعتقاد داشتند که اگر فرصت بیشتری برای آنالیز باشد، عملکرد مفیدتری خواهند داشت ولی چون پیش از این زمان بندی را اعلام نموده بودیم که در این روز این 5 نفر معرفی شوند، در نهایت طبق زمان بندی عمل کردیم و شورا پیشنهاد تعویق مجدد را نپذیرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این یک مرتبه انتخاب این افراد به تعویق افتاده بود، گفت: علت این بود که استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح بود ولی چون از این موضوع عبور کردیم، طبق زمان بندی اعلام شده 5 گزینه نهایی اعلام شدند.

اعطا با بیان اینکه این 5 نفر سابقه روشنی به لحاظ مدیریتی دارند، اظهار کرد: بعضی از آنها در سطوح کلان دولتی حضور داشتند و بعضی دیگر هم با حضور در شهرداری سابقه روشنی دارند و از درون شهرداری انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: برخی دیگر هم هر دوی این ویژگی ها را داشتند؛ لذا علاوه بر مشورت های گروه های مرجع که یکی از آنها هم احزاب هستند و در این کار تاثیر دارند، ولی در نهایت اعضای شورا تصمیم گرفتند که به چه کسانی رای بدهند و این 5 نفر انتخاب شدند و شهردار تهران هم به زودی از میان دو نفری که از این میان برگزیده می شوند، انتخاب خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشورت ها با احزاب موجب تحمیل عقیده به اعضا نمی گردد، گفت: مطلقا این گونه نیست چون اعضای شورا خودشان تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: ممکن است در کشورهایی که ساز و کار روشن حزبی دارند و ساختار سیاسی بر مبنای حضور احزاب است، تصمیم حزبی در یک پارلمان غالب باشد ولی در ایران فضا به این سمت نرفته و احزاب نقش مشورتی دارند.

اعطا خاطر نشان کرد: حتی اعضای اصلی احزاب هم می گویند که ما مشورت می دهیم و کسانی که در شورا هستند، خودشان تصمیم می گیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برنامه های این 5 نامزد منتخب گفت: در حال حاضر برنامه 5 ساله شهرداری به عنوان یک لایحه به شورا آمده و شورا هم کلیات آن را تایید نموده است. طبیعی است که کاندیداها در چارچوب برنامه سخن می گویند و مصاحبه ها معطوف به این خواهد شد که برنامه ها را به چه ترتیبی اجرا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه صحبت ها حول محور برنامه 5 ساله سوم است، اظهار کرد: بقیه صحبت ها در مورد چگونگی اجرای این برنامه است و طبیعی است که در رابطه با مسائل جاری شهرداری هم صحبت می گردد تا اعضا برای انتخاب دو نفر در مرحله بعد به نتیجه برسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 83

به "سخنگوی شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ احزاب در انتخاب شهردار تهران تأثیر دارند، دلیل درخواست تعویق رأی گیری برای انتخاب نامزدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ احزاب در انتخاب شهردار تهران تأثیر دارند، دلیل درخواست تعویق رأی گیری برای انتخاب نامزدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید