نشست استاندار کرمانشاه با رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران

به گزارش سفر به آنتالیا، بازوند استاندار کرمانشاه با سیامک مقدم، رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران و هیئت همراه هیئت اعزامی از هبیتات در (اسکان بشر ملل متحد) برای تبادل تجربیات زلزله سال 96 بحث و مصاحبه کرد.

نشست استاندار کرمانشاه با رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران

به گزارش خبرنگار ، بازوند استاندار کرمانشاه گفت: رکورد ثبت شده در امداد و نجات زلزله آبان 96 سرپل ذهاب یک رکورد بی سابقه بوده است به نحوی که تا ساعت 11 صبح، هیچ کس در زیر آوار باقی نمانده بود که با درنظر داشتن گستره حوزه تخریب، عملکردی بسیار درخشان محسوب میشود.

وی گفت : یکی از اصلی ترین دلایل ثبت این رکورد بینظیر، حضور به موقع برادران ارتشی و سپاهی حاضر در منطقه بود مردم ما کم کم در مقابل زلزله به رفتار هوشمندانه دست یافته اند. در پس لرزه های فراوان و چند زلزله جدی بعد از زلزله آبان 96، به کسی آسیب جدی بدنی و منجر به فوت وارد نیامد.

سیامک مقدم، رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران گفت: آماده استفاده از تجربیات خوب مدیریت زلزله آبان 96 سرپل ذهاب هستیم. اقدامات اجرا شده باید مستندسازی شود تا زمینه استفاده از این تجربیات برای موارد مشابه آینده فراهم شود.

گفتنی است برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دست یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است. هبیتات می کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری شدن و ترویج تغییر سیاست ها، روش ها و نگرش های مقابله با نیاز های توسعۀ شهری، رشد شهر ها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان. دفتر هبیتات در ایران در سال 1388 با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت نامه ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس گشت.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 238

به "نشست استاندار کرمانشاه با رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست استاندار کرمانشاه با رییس دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید