ناتوانی اروپا در حل مؤثر بحران پناهندگان

به گزارش سفر به آنتالیا، نخست وزیر یونان با تأکید بر اینکه اروپا باید شرمسار تراژدی غرق شدن پناهندگان در دریای اژه باشد، اروپا را در حل مؤثر بحران پناهندگان ناتوان و نالایق ارزیابی کرد.

ناتوانی اروپا در حل مؤثر بحران پناهندگان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان امروز آدینه در سخنانی در مجلس این کشور غم و اندوه بی سرانجام خود درباره حوادث مرگبار غرق شدن پناهندگان در دریای اژه را ابراز کرد و گفت: اروپا باید با توجه به این تراژدی ها شرمسار باشد. من به عنوان یکی از اعضای رهبری اروپا از این مسئله شرمسار ام. یک کشور این مشکل را به گردن دیگری می اندازد. در دریای اژه نه تنها بچه ها بلکه تمام تمدن اروپا غرق می گردد.

تسیپراس همچنین این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که در برخورد مؤثر با بحران پناهندگان ناتوان است. کشورهای غربی که در عملیات نظامی در خاورمیانه مشارکت می نمایند باید مسئولیت هجوم خیل عظیمی از پناهندگان را به عهده گیرند.

بر اساس اطلاعات یونان شب آدینه در دو حادثه غرق شدن قایق حامل پناهندگان 22 پناهنده جان خود را از دست دادند. این فاجعه یکی دیگر از تعداد زیادی فجایع این چنینی بود که در این دریای حدفاصل بین ترکیه و یونان رخ داد. روز چهارشنبه نیز یک قایق چوبی دیگر حامل حدود 300 پناهنده در این دریا غرق شد که شمار کشته شدگان در این حادثه تا روز آدینه به 16 نفر افزایش یافت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1039

به "ناتوانی اروپا در حل مؤثر بحران پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی اروپا در حل مؤثر بحران پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید