معلم: نشست های قبلی با طرف ترکیه ای فایده ای نداشت

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون نخست وزیری و وزیر امور خارجه سوریه تاکید نمود که روابط کشورش با روسیه ریشه دار است و سفرهای متقابل بین مقامات دو کشور به منظور تقویت هماهنگی و همکاری در زمینه های مختلف است.

معلم: نشست های قبلی با طرف ترکیه ای فایده ای نداشت

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیبی ترکیه نوروز 99 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم در جریان سفر خود به مسکو در رابطه با دوازدهمین نشست کمیسیون بین دولتی روسیه- سوریه برای همکاری تجاری، مالی و علمی با اشاره به اهمیت نشست های کمیسیون گفت: این نشست ها سازوکارهای همکاری میان دو کشور دوست را مورد بحث و آنالیز قرار می دهند.

معلم در پاسخ به سوالی درباره قانون سزار که تحریم های جدید آمریکا را بر مردم سوریه تحمیل می نماید، تاکید نمود: این قانون بخشی از سیاست ایالات متحده است که نه تنها علیه سوریه بلکه علیه هم پیمانان ایالات متحده و دوستان خود نیز اعمال می گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه اضافه نمود: آمریکا از گروه تروریستی داعش برای ادامه اشغال چاه های نفت سوریه استفاده می نماید در حقیقت ارتش سوریه با داعش مبارزه کرد، همه مردم در کانتون جزیره فداکاری های ارتشمان را می دانند.

وزیر امور خارجه سوریه شرح داد: عملیات ارتش سوریه در ادلب در چارچوب سیاست بنیادین دولت و توسط بشار اسد برای آزادی تمامی خاک سوریه مشخص شده است.

ولید معلم با اشاره به لزوم اندیشیدن درباره فایده مذاکرات در سایه اشغالگری ترکیه در خاک کشورش تاکید نمود، نشست هایی در گذشته بین هیئت های سوریه و ترکیه برگزار گردید اما مفید نبودند.

وی توضیح داد، هیچ ارتباطی بین سفرش به روسیه و عملیات نظامی در میدان وجود ندارد و عملیات جزئی از موضع نظام سوریه برای آزادسازی کل خاک کشور است.

وزیر خارجه سوریه درباره توافقنامه سوچی تاکید نمود، در مناطق شمال غرب سوریه بازنده شد زیرا آنکارا به تعهداتش عمل نکرد و راه چاره نظامی تنها برای آنجا مطرح است.

معلم گفت، آنکارا سیاست پاکسازی نژادی را با سوء استفاده از توافق با روسیه پیاده می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 652

به "معلم: نشست های قبلی با طرف ترکیه ای فایده ای نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم: نشست های قبلی با طرف ترکیه ای فایده ای نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید