صف های طولانی واکسن کرونا در انگلیس

به گزارش سفر به آنتالیا، مردم انگلیس برای دریافت دُز تقویتی واکسن کووید برای مقابله با سویه اومیکرون جلوی بیمارستان سنت توماس در لندن صف کشیدند. سرویس نوبت دهی برای تزریق واکسن کووید با تقاضای بسیار زیاد مردم روبرو شده و از متقاضیان خواسته شده که برای گرفتن نوبت طی روزهای آینده مراجعه کنند.

صف های طولانی واکسن کرونا در انگلیس

به گزارش خبرنگاران، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ظهر دوشنبه اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به اومیکرون را تایید کرد. سویه نو کووید 19 روزهاست که به نگرانی های تازه ای دامن زده است و سازمان جهانی بهداشت مسری تر بودن آن نسبت به سویه های قبلی را تایید کرده است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال از رشد تصاعدی موارد ابتلا به اومیکرون در این کشور خبر داد. آمارها نشان می دهد تنها در لندن 40 درصد موارد نو ابتلا، مربوط به سویه اومیکرون است.

در همین حال و در راستای مهار اومیکرون، انگلیسی ها امکان دارند تا پایان سال جاری میلادی دُز سوم و یادآور واکسن خود را دریافت کنند.

جانسون در پاسخ مستقیم به پرسشی در مورد وضع محدودیت های بیشتر کرونایی در آستانه کریسمس و روزهای پایانی سال طفره رفت و به گفتن این که مردم در این روزهای پایانی سال باید برای دریافت دُز تکمیلی واکسن خود عجله کنند، بسنده کرد.

وی در ادامه گفت که فکر می کند باید این ایده را که اومیکرون به نوعی یک نسخه خفیف تر از ویروس است، کنار گذاشت و فقط شتاب همه گیری آن را در میان مردم تشخیص داد.

این درحالیست که انتشار ویدئویی جنجالی از مراسم کریسمس در سال گذشته در مقر نخست وزیری در حالی که بسیاری از حاضران در آن بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک دیده می شوند، بوریس جانسون را تحت فشار زیادی قرار داده است.

طبق آمار منتشره بیش از 146 هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در بریتانیا جان خود را از دست داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1963

به "صف های طولانی واکسن کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف های طولانی واکسن کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید