کرونا در اروپا، از تصمیمات لندن برای بازگشایی مدارس تا شروع سفرهای ریلی آلمان به کشورهای همسایه

به گزارش سفر به آنتالیا، در پی کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در اروپا دولت انگلیس بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر را در دستور کار قرار داده و دویچه بان آلمان هم از شروع حرکت قطارها به کشورهای همسایه خبر داده است.

کرونا در اروپا، از تصمیمات لندن برای بازگشایی مدارس تا شروع سفرهای ریلی آلمان به کشورهای همسایه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و عواقب آن در این اتحادیه همچنان مقامات اروپایی را درگیر خود نموده است.

سفرهای ریلی آلمان به کشورهای همسایه از سر گرفته می گردد

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بعد از باز شدن مرزها دویچه بان آلمان می خواهد به تدریج دامنه ارتباطات خود با خارج را افزایش دهد. به گفته رئیس ارتباطات دور دویچه بان آلمان تا اواخر ژوئن حمل و نقل های ریلی راه دور بین المللی به همه کشورهای در دسترس از سر گرفته می گردد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تا اواخر ژوئن بار دیگر همه قطارها از آلمان به سوئیس، اتریش، ایتالیا، جمهوری چک، فرانسه، بلژیک، دانمارک، لهستان و هلند به صورت پیوسته مسافر جابجا خواهند کرد.

هشدار رئیس دفتر صدر اعظم آلمان درباره خطرات سفرهای تابستانی

در این اوضاع هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان درباره خطر ابتلای افراد به کرونا با توجه به فصل سفر پیش رو هشدار داده است.

وی در این باره به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفته است: اگر افرادی که از سفرهای تابستانی باز می گردند در سراسر آلمان پخش شوند و ما نتوانیم زنجیره سرایت را تشخیص دهیم به سرعت به شرایطی بر می گردیم که باید اقدامات ملی و سراسری را در دستور کار قرار دهیم.

وی در عین حال اولویت اول دولت را جلوگیری از چنین شرایطی دانست.

درخواست انجمن معلمان آلمان برای تست هفتگی از معلمان

انجمن معلمان آلمان هم اعلام نموده که اگر مدارس بعد از تعطیلات تابستان بر اساس تصمیمات اتخاذ شده باز گردد معلمان باید یک بار در هفته تست کرونا بدهند. این انجمن اعلام نموده است: ما بر تست های هفتگی منظم تاکید داریم حتی زمانی که هیچ گونه علامت بیماری وجود ندارد.

تصمیمات دولت انگلیس برای بازگشایی مدارس

در چارچوب کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی دولت انگلیس بازگشایی همه مدارس در ماه سپتامبر را در دستور کار قرار داده است. دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام نموده که بوریس جانسون همراه با وزیر آموزش تصمیمات برای این منظور را اتخاذ می نمایند.

انگلیس از جمله کشورهایی در اروپا است که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده و منتقدان به کاهش تدریجی محدودیت ها خواهان احتیاط بیشتر برای جلوگیری از موج دوم کرونا هستند.

تمایل آلمانی ها برای بازگشت به دفتر کار خود

بر اساس جدیدترین آنالیز بسیاری از آلمانی ها بعد از سه ماه دور کاری ترجیح می دهند به دفتر کار خود بازگردند. این نتایج یک نظرسنجی بین المللی از بین چندین کشور بود که روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ آن را منتشر نموده است.

در این نظرسنجی حداقل نیمی از شهروندان در فرانسه، انگلیس، سوئد، ایالات متحده آمریکا و ژاپن ترس از ویروس را عامل عدم حضور در دفتر کار خود اعلام کردند. در آلمان تنها شرایط به گونه ای دیگر بود و بیشتر شهروندان هیچ مانع قابل توجهی را برای این منظور نمی دیدند.

لغو هشدارهای سفر آلمان برای 23 کشور اروپایی

هشدارهای سفر برای گردشگر ها از آلمان از روز دوشنبه احتمالا تنها برای 23 کشور از 26 کشور اروپایی لغو می گردد. بعد از اسپانیا فنلاند هم ممنوعیت های سفر به این کشور را فراتر از 15 ژوئن (26 خرداد ماه) تمدید نموده است. سوئد هم تنها کشور اروپایی است که همچنان معیارهای لازم برای لغو هشدارهای سفر را ندارد.

یونان پرسنل بهداشتی در جزایر گردشگری را افزایش می دهد

کشور یونان برای پذیرش گردشگر ها از روز دوشنبه اعلام آمادگی نموده است. یونان پرسنل بهداشتی در جزایر گردشگری یونان را برای این منظور تقویت نموده است.

نخست وزیر یونان، سلامت گردشگر ها را اولین اولویت دولت اعلام نموده است. توریسم برای کشور یونان مهم ترین شاخه مالی است.

همچنین وزارت بهداشت یونان از اختصاص تخت های بیمارستانی برای گردشگر هایی که دچار بیماری می شوند و همچنین امکان انتقال آن ها با هلیکوپتر و هواپیما در صورت احتیاج خبر داده است.

اسپانیا از اول تیرماه مرزهای خود را باز می نماید

اسپانیا هم می خواهد از 21 ژوئن (اول تیرماه) مرزهای خود را برای کشورهای اروپایی عضو منطقه شنگن باز کند. یک استثناء برای کشور پرتغال وجود دارد که در اول جولای مرزها برای این کشور باز می گردد.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که در انگلیس تا به حال 294375 نفر به کرونا مبتلا شده و 41662 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 290685 نفر به کرونا مبتلا شده و 27136 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 236651 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34301 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 187423 نفر به این بیماری مبتلا شده و 8867 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 156813 نفر به کرونا مبتلا شده و 29398 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1061

به "کرونا در اروپا، از تصمیمات لندن برای بازگشایی مدارس تا شروع سفرهای ریلی آلمان به کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تصمیمات لندن برای بازگشایی مدارس تا شروع سفرهای ریلی آلمان به کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید