ابتلای بیش از 100 هزار انگلیسی به کرونا در یکروز

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرگزاری خبرنگاران-اسکاتلند و ولز برای کند کردن فرایند شیوع سویه اومیکرون محدودیت ها را تشدید نموده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از اعمال محدودیت های مشابه در انگلیس خودداری نموده است.

ابتلای بیش از 100 هزار انگلیسی به کرونا در یکروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،به نقل از تلویزیون الجزیره ؛ انگلیس چهارشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز کرونا بیش از 100 هزار مورد نو ابتلا را فقط در یک روز ثبت کرد.

اسکاتلند و ولز برای کند کردن فرایند شیوع سویه اومیکرون محدودیت ها را تشدید نموده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از اعمال محدودیت های مشابه در کشور خودداری نموده است.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از لندن در این باره گفت: رستوران های زنجیره ای اوتولنگی یکی از معروف ترین رستوران های لندن هستند، اما این روز ها به راحتی می توانید در این رستوران جا رزرو کنید. در حالت عادی هم اکنون شلوغ ترین فصل از سال در این رستوران است. اما رستوران اوتولنگی هم مانند دیگر بخش های صنعت مهمان نوازی در سراسر کشور به شدت نیازمند مشتری است.

لیا لوینتال، مدیر رستوران اوتولنگی اسپتالفیلدز گفت: طی هفته گذشته بیش از هزار مورد لغو رزرو ناهار و شام داشتیم. بیشتر روز ها حدود صد مشتری برای ناهار و 120 مشتری برای شب داشتیم. اما الان در مجموع روزانه 40 مشتری داریم.

اومیکرون دوران سختی را برای رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها، کلوب های شبانه، و سالن های نمایش ایجاد نموده است. دولت سه شنبه با انتها دادن به حدس ها قول داد دست کم به جز کریسمس محدودیت های نوی در انگلیس اعمال نگردد. اما به مردم توصیه شده است تماس های اجتماعی خود را محدود نمایند. بعلاوه دولت در پاسخ به هشدار ها از سوی صنعت مهمان نوازی، قول داده است یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای یاری به این صنعت اختصاص دهد، گرچه به نظر می رسد کافی نباشد.

صدیق خان، شهردار لندن می گوید با اینکه از هر گونه حمایت دولت استقبال می گردد، اما مبلغی که دولت پیشنهاد نموده است، واقعاً کافی نیست. وی می گوید تعطیلی نمایش به مدت یک هفته 330 هزار دلار ضرر می زند. یک کلوب شبانه معمولی هم شاید در در زمان کریسمس حدود 34 هزار دلار ضرر کند؛ بنابراین به گفته شهردار لندن پیشنهاد دولت برای اختصاص فقط هشت هزار دلار برای هر کسب و کار، مثل قطره ای در دریاست.

در حالی که انگلیس کوشش می نماید با تزریق دوز مکمل با سویه اومیکرون مقابله کند، تغییراتی هم در مقررات قرنطینه در حال اعمال است تا مشکل کمبود کارکنان در بسیاری از کسب و کار ها و بخش های خدماتی تا حدی رفع گردد. بیشتر مبتلایانی که واکسن زده اند و نزده اند، اگر دو روز پیاپی نتیجه آزمایش شان منفی باشند، می توانند سه روز زودتر به قرنطینه 10 روزه خود انتها دهند.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس گفت: اگر بیماران در روز ششم و هفتم قرنطینه نتیجه آزمایش شان منفی باشد می توانند به قرنطینه خود انتها دهند. حتی اگر در خانه های سالمندان یا حتی نظام ملی بهداشت انگلیس کار می کنید، می توانید به کار خود برگردید، اما باید مقررات محل کار خود را رعایت نمایند و مرتب آزمایش دهند.

همه این ها در حالی است که شمار مبتلایان در انگلیس چهارشنبه برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا از مرز صد هزار نفر در روز گذشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1962

به "ابتلای بیش از 100 هزار انگلیسی به کرونا در یکروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بیش از 100 هزار انگلیسی به کرونا در یکروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید