سیر همدان ثبت جهانی می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی سیر همدان یاری به بزرگی به سیرکاران می نماید، اظهار داشت: همدان در فراوری محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته ای است و سیر فراوریی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد.

سیر همدان ثبت جهانی می گردد

به گزارش خبرنگاران، اسدالله ربانی مهر در جلسه هماهنگی ثبت جهانی سیر همدان، با تأکید بر اینکه سیر از محصولات ارزشمندی است که علاوه بر خوراکی بودن، خواص دارویی دارد، اظهار کرد: ثبت جهانی سیر همدان یاری بزرگی به حل مسائل فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد، صادرات، بسته بندی و توسعه این محصول می نماید و از همه مهم تر یاری بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری همدان، وی از ادارات جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواست با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال 1402 اقدام نمایند و توضیح داد: مقدمات اولیه ثبت جهانی سیر اجرا شده اما مراحل نهایی کار باید جدی تر پیگیری گردد.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرماندار همدان با بیان اینکه ثبت جهانی سیر آرزوی کشاورزان همدانی فعال در حوزه سیر است که باعث تحول و توسعه این محصول کشاورزی در شهر همدان می گردد، یادآور شد: استان همدان با 4400 هکتار اراضی زیرکشت سیر رتبه نخست فراوری سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

ربانی مهر با اشاره به اینکه سیر فراوریی در همدان به عنوان یک برند خاص در سال 96 به ثبت ملی رسید و پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار واقع شده است، گفت: بیشترین محصول سیر همدان در 12 روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امامزاده کوه، روستای سولان، انصارالامام، یکن آباد و بعلاوه شهر مریانج فراوری و به بازار عرضه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2245

به "سیر همدان ثبت جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر همدان ثبت جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید