خبرنگاران فعالیت اصناف کیش بصورت پلکانی از سر گرفته می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، کیش - خبرنگاران - فرایند فعالیت اصناف کم خطر در جزیره کیش از اول اردیبهشت بصورت پلکانی و با رعایت ضوابط مشخص شده و ثبت نام در سامانه مربوطه از سرگرفته می گردد.

خبرنگاران فعالیت اصناف کیش بصورت پلکانی از سر گرفته می گردد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش با اعلام این خبر اضافه نمود: افرادی که قصد بازگشایی صنف خود را دارند می توانند از امروز دوشنبه فرایندخود اظهاری بیماری کووید 19 را به وسیله سامانه SALAMAT.GOV.IR پیگیری و نسبت به نام نویسی خود و پرسنل تحت امر، اقدام نمایند.

محمد رضا رضانیا توضیح داد: پس از نام نویسی، کارفرما مکلف است اطلاعات صنف مورد نظر خود را اعم از کارخانه، کارگاه، فروشگاه و سایر اصناف در این سامانه ثبت کند.

وی اضافه نمود: باتوجه به ریسک خطر کاربری صنف، کاربر یک کد بازگشایی از سامانه دریافت می نماید و بعد از تهیه یک نسخه از آن کد را برای ارائه به بازرسان در محل کار نگهداری کند.

سخنگوی شورای سلامت کیش تاکید نمود: نام نویسی تا بعد از ظهر پنجشنبه 28 فروردین ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه فرایند کد نام نویسی خود را دریافت نمایند.

محمدرضا رضانیا با بیان اینکه پروتکل ها و تعهدنامه هایی که در این سامانه برای بازگشایی اصناف کم خطر در دسترس افراد قرار داده شده است، توسط تیم های بازرسی نظارت می گردد و قابلیت اجرا دارد، گفت: تیم های نظارتی متشکل از: مرکز توسعه سلامت کیش، مدیریت صنایع، اداره استاندارد، جوامع صنفی و مدیریت بازرگانی، معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش و اماکن نیروی انتظامی بر رعایت پروتکل های ابلاغ شده نظارت مستمر دارند.

رضانیا در انتها سخنان خود اضافه نمود: پس از بازگشایی اصناف این نظارت ها به صورت جدی ادامه خواهد داشت و در صورت وارد نشدن اطلاعات صنف و خود اظهاری بیماری کووید 19 در سامانه و همچنین عدم رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی، صنف مورد نظر پلمب خواهد شد.

از طرفی سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی ، در جلسه آنالیز فرایند فعال شدن مشاغل در جزیره کیش افرود: فرایند فعالیت اصناف براساس ابلاغ 15 پروتکل با نگرش بومی، تحت عنوان راهنمای کنترل محیطی ویروس کرونا با رعایت ضوابط قانونی، فعالیت های صنوف در جزیره کیش به صورت پلکانی شروع می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سلامت اقشار مختلف جامعه را اولویت نخست این ستاد عنوان نمود و گفت: در قالب طرح مذکور طی فرایندی با صدور مجوز و دریافت تعهدنامه بهداشتی، شروع مجدد فعالیت های مالی برای صنوف فراهم می گردد.

او گفت: این طرح در قالب گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با نظارت حوزه بهداشت، اجرایی می گردد و هر صنفی که پروتکل های ابلاغ شده را رعایت نکند مشمول اقدامات بازدارنده از جمله پلمب واحد صنفی می گردد.

سعید پورعلی اضافه نمود: فعالیت های صنوف در جزیره کیش براساس الگو ارئه شده از سوی ستاد ملی کرونا و با رعایت سیاست های منطقه ای و اختیاراتی که در سطح ملی و منطقه ای به مسئولان واگذار شده، صورت می گیرد.

پورعلی اضافه نمود: با ابلاغ پروتکل های بهداشتی؛ دریافت مجوز از مرکز توسعه سلامت کیش و در سطح استان ها نیز از معاونت بهداشت دانشگاه ها، فعالیت صنوف به صورت پلکانی شروع خواهد شد و همزمان تمهیداتی در حوزه گردشگری نیز پیش بینی شده است تا آسیب های وارد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در کیش ارزیابی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 958

به "خبرنگاران فعالیت اصناف کیش بصورت پلکانی از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت اصناف کیش بصورت پلکانی از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید