افزایش بهره وری بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی لازم است

به گزارش سفر به آنتالیا، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صبح امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

افزایش بهره وری بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی لازم است

به گزارش خبرنگاران، معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش ارایه شده در این جلسه در مورد میزان رشد مالی کشور در سالهای پس از انقلاب اسلامی، بر ضرورت افزایش بهره وری بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی تاکید نمود.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقش بنگاه های بزرگ مالی در رشد و توسعه کشور را خاطرنشان ساخت و خواهان تدوین چارچوب ها و ضوابط لازم برای واگذاری مدیریت این بنگاه ها به مدیران توانمند، مجرب و متخصص شد.

جهانگیری افزود: افزایش فراوری و بهره وری بنگاه های مالی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه برنامه ریزی منسجم صورت پذیرد.

وی سپس با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی، بر برطرف موانع پیش رو برای تسریع در واگذاریها تاکید و گفت: با توجه به انتظار مردم در استانهای مختلف بویژه مناطق محروم کشور برای تکمیل طرح های نیمه تمام لازم است راهکارهای مطمئنی برای مرتفع کردن عوامل بازدارنده واگذاری این طرح ها تدوین گردد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توضیح داد: براساس برنامه ریزی اجرا شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید 2500 طرح عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار گردد اما در موضوع واگذاریها علاوه بر در نظرگرفتن توانمندی و صلاحیت بخش خصوصی باید زمینه بروز هرگونه فساد نیز از بین برود.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه دولت بازپرداخت سود اوراق مشارکت منتشر شده را تعهد نموده و در زمان مقرر باز پرداخت خواهد نمود، گفت: اعتبار دولت باید نزد بخش خصوصی و مردم حفظ گردد و در این خصوص راهکارهای مطمئنی طراحی شده است.

در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور، امور مالی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و روسای سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، معاونین حقوقی، علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، مشاور مالی رییس جمهور و رییس صندوق توسعه ملی حضور داشتند؛ دبیرخانه ستاد گزارشی از شاخص های مدیریت در بنگاه های بزرگ مالی و همچنین گزارشی از آنالیز عوامل بازدارنده و پیش برنده واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ارایه کرد.

بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد تا کنون 1330 پروژه نیمه تمام عمرانی در سطح ملی و استانی واگذار شده و فراخوان برای 1607 طرح نیمه تمام دیگر نیز داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 845

به "افزایش بهره وری بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهره وری بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید