اتحادیه اروپا از احتمال وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه اطلاع داد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، درحالیکه مجلس اروپا هم اکنون در حال برگزاری نشستی با موضوع آنالیز روابط اتحادیه اروپا با روسیه است، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه از احتمال وضع تحریم های بیشتر بروکسل علیه مسکو اطلاع داد.

اتحادیه اروپا از احتمال وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه اطلاع داد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک که هم اکنون در حال پخش زنده نشست آنالیز روابط اتحادیه اروپا با روسیه است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در این باره گفت: پیشنهادات ملموسی را در این باره ارائه خواهم کرد.

جوزف بورل در این خصوص ادامه داد: این موضوع را در شورای روابط خارجی در 22 فوریه و سپس در شورای اتحادیه اروپا در ماه مارس امسال مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه اضافه نمود: آنالیز این موضوع راهنمای ما در طی جهت پیش رو است و سپس کشورهای عضو می توانند پیرامون گام های آینده تصمیم گیری نمایند. اعمال تحریم های بیشتر می تواند جزئی از تصمیمات باشد.

این در حالیست که هم اکنون شورای اروپا در حال برگزاری نشستی در مورد آنالیز روابط میان اتحادیه اروپا با روسیه به صورت حضوری- مجازی است.

روسیه آدینه هفته پیش از اخراج 3 دیپلمات اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات های غیرقانونی اخیر در این کشور اطلاع داد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام نمود: 3 دیپلمات آلمانی، سوئدی و لهستانی که در اعتراضات غیرقانونی شرکت کردند و عنصر نامطلوب معرفی شدند، به زودی روسیه را تَرک خواهند کرد. انتظار می رود سفارت های آلمان، سوئد و لهستان پس از اخراج 3 تَن از کارکنانشان، از این پس اصول حقوق بین المللی را به صورت دقیق رعایت نمایند.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت ادعایی و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی نمایند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1515

به "اتحادیه اروپا از احتمال وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از احتمال وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید