آخرین شرایط شکر در بازار؛ فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده اند ، قیمت هر کیلو شکر فله

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمبود شکر در بازار نداریم، گفت: فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده اند.

آخرین شرایط شکر در بازار؛ فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده اند ، قیمت هر کیلو شکر فله

به گزارش خبرنگاران، مسعود امرالهی در گفت وگویی درباره علت کمبود شکر در بازار با تاکید براینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و در هیچ کالای دیگری وجود ندارد، اضافه نمود: مساله ای که وجود دارد این است که یک محموله 10 هزار تنی شکر به وسیله شرکت بازرگانی دولتی برای صنوف مختلف در استان های مختلف توزیع شد و از این 10 هزار تن، کمتر از 50 تن آن جذب بازار شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار است و این انجمن 20 تن شکر سهمیه ای در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار داده که 50 درصد آن به فروش رسیده است.

وی اضافه نمود: شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه های زنجیره ای باید تبادلات مالی خود با آنها را به موقع انجام دهند که اقدام به این کار ننموده بودند و به همین علت با کمبود در بازار روبرو شدیم.

امرالهی تصریح کرد: کارخانجات فراوری شکر متقاضی فروش شکر هستند، اما به علت کمبود نقدینگی فروشگاه های زنجیره ای این شکر خریداری نشده، بنابراین احتکاری از سوی فروشگاه های زنجیره ای رخ نداده است.

وی گفت: اکنون توزیع شکر در سه فروشگاه زنجیره ای آغاز شده و سایرین قول داده اند که از فردا عرضه را آغاز نمایند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه نمود: وزارت جهاد کشاورزی از یک ماه قبل شکر مورد احتیاج را تخصیص داده است و عدم عرضه و احتکار علت کمبود شکر نیست.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت جهانی شکر اتفاق افتاده و وزارت جهاد کشاورزی قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح نموده است.

امرالهی گفت: شکر در حد احتیاج کشور موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد، قیمت درب کارخانه 25 هزار و 500 و قیمت شکر فله مصرف نماینده 28 هزار تومان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2292

به "آخرین شرایط شکر در بازار؛ فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده اند ، قیمت هر کیلو شکر فله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شکر در بازار؛ فروشگاه های زنجیره ای شکر را احتکار نکرده اند ، قیمت هر کیلو شکر فله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید