کسب و کار های خانگی از ارکان ضروری رشد مالی است

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون اداره کار استان بوشهر گفت: یکی از بخش های ضروری مالی پیشرفت کشور های پیشرفته بر دوش کار های کوچک و کسب و کار های خانگی است.

کسب و کار های خانگی از ارکان ضروری رشد مالی است

به گزارش از ، سیامک وطن خواه معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در وبینار آشنایی با مشاغل خانگی اسم کرد: در کشور های پیشرفته کار های کوچک و کسب و کار های خانگی از نظر تنوع شغلی بسیار متنوع است.

او اضافه نمود: توجه به کسب و کار های خانگی، نوآوری که در عرضه محصول و یا خدمات می توانند داشته باشند و این باعث می گردد هم در اقتصاد و هم در اشتغال نقش مهمی را بازی نمایند.

معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: کسب و کار خانگی برای کسانی که برای اولین بار درخواست تاسیس یک کسب و کار دارند نقطه آغاز بسیار مناسبی است به علت اینکه راه اندازی کسب و کار های خانگی نسبت به سایر کسب و کار ها آسان تر است و علت هم اینکه این نوع کار ها در محیط خانه و در فضای مسکونی خانه انجام می گردد و احتیاج به تجهیزات خاصی ندارد، بعلاوه سرمایه گذاری بسیار اندکی احتیاج دارد.

وطن خواه گفت: شاید در یک فضای مسکونی و در محیط خانه با داشتن یک رایانه شخصی و یک خط تلفن بتوان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد، چیزی که مشاغل امروز در حوزه فناوری اطلاعات انجام می گیرد و احتیاجمندی های آن ها هم دسترسی به اینترنت و رایانه است که بسیار هم مشاغل پایدار و دارای صرفه و توجیه مناسبی است.

او اضافه نمود: کسب و کار های خانگی در ایران از گذشته وجود داشته است اگر چه تعریفی که امروز از مشاغل خانگی و شناسایی که از مشاغل خانگی صورت می گیرد شاید قدری متفاوت باشد، اما واقعیت این است که در فرهنگ ایرانی ها مشاغل خانگی سابقه بسیار طولانی و دیرینه دارد.

معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اسم کرد: در بسیاری از خانه ها در گذشته مصنوعات صنایع دستی فراوری میشد مثلاً در استان بوشهر، صنایع دستی حصیری از دیرباز فراوری می شده و در بازار عرضه می گردد.

یکی از پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر هم گفت: من از 8 سالگی بافت های داری را از مادرم یاد گرفتم. در سن 12 سالگی یک بافنده کامل ماهر بودم در سن 15 سالگی با تسلط و مهارتی که در صنایع دستی داشتم آموزش می دادم.

هاجر نوشادی ادامه داد: سپس ترجیح دادم به اطرافیانم هم یاری کنم، به ویژه افرادی که از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداشتند تا شغلی برای آن ها ایجاد گردد.

او اضافه نمود: ابتدا با سرمایه اندک 500 هزار تومان آغاز به کار کردم، کم کم کنار این خانم ها کارمان توسعه پیدا کرد و به جایی رسید که توانستم اولین کارگاه آموزشی را با 24 نفر آغاز کنم و این حرفه را به آن 24 نفر آموزش بدهم.

پیشران پیروز جهادی اعلام کرد: اکنون شاگردان من بهتر از خودم کار می نمایند و به تدریج کنار کار های داری صنایع حصیری را هم اضافه کردم.

نوشادی گفت: همین توضیحات را در کلاس های جهاد و برای بقیه خانم ها بازگو می کردم و با یک برنامه ریزی کوتاه و نه چندان پیچیده یاد می گرفتند.

این وبینار در ادامه سلسله وبینار های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برگزار گردید.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1795

به "کسب و کار های خانگی از ارکان ضروری رشد مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کار های خانگی از ارکان ضروری رشد مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید