تور ارزان سریلانکا: راهنمای سفر به سریلانکا

به گزارش سفر به آنتالیا، طبیعت زیبا، پارک های طبیعی، منظره ها باستانی و تمدنی سه هزارساله،سریلانکا را به مقصدی مجذوب کننده برای گردشگران تبدیل نموده اند. این کشور با داشتن هفت جاذبه تاریخی که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند، از لحاظ آثار باستانی بسیار غنی است. بعد از نیروی کار مقرون به صرفه، منسوجات و چای کاری، گردشگری چهارمین منبع عایدی سریلانکاست. مرکز مالی این کشور شهر کلمبو است که از مهم ترین بنادر تجاری سریلانکا در غرب این جزیره است. شهر جایاوارداناپورا در 20کیلومتری شرق کلمبو نیز مرکز سیاسی است. زبان رسمی سریلانکایی ها زبان سینهالی است اما تامیلی و انگلیسی هم بین مردم این کشور رایج است و دین اکثرشان هم بودایی است.

تور ارزان سریلانکا: راهنمای سفر به سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

سواحل جنوبی جزیره که هم امنیت دارند و هم بسیار بین گردشگران محبوب اند برای آب تنی و ورزش های آبی مناسب اند. بنتوتا، اطراف گاله، ولیگاما، میریسیا و… از سواحل خوب جنوب سریلانکا هستند. البته بنتوتا برای کسانی که ورزش های آبی و سرگرمی مناسب تر است و سواحل دورتر مثل میریسیا برای آرامش و استراحت بهتر است. مردم سریلانکا بنا بر اعتقادشان به حیوانات احترام می گذارند و این کشور محل مناسبی برای زندگی انواع حیوانات است. می توانید برای بازدید از پارک های جنگلی با تورهای مخصوص به این پارک ها سفر کنید، اگر خیلی اهل ماجراجویی هستید و دوز بالای آدرنالین را دوست دارید، می توانید یک دستگاه جیپ کرایه کنید و خودتان رانندگی کنید و به تماشای این پارک ها و حیوانات شان بروید. کرایه یک روز جیپ حدود 6000 روپیه است.

آب وهوا

نزدیکی سریلانکا به خط استوا سبب شده است که درجه حرارت در تمام مدت سال در این کشور تقریبا بین 28 تا 32 ‪ درجه سانتی گراد باشد. جنوب و جنوب غربی سریلانکا آب وهوای گرم و مرطوب دارند و منطقه ها شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است. مرکز سریلانکا کوهستانی است و آب وهوای معتدل دارد. تقریبا در تمام فصل ها می گردد به این کشور سفر کرد. فقط تابستان ها فصل باران های موسمی این کشور است اما در عید نوروز همچنان از باراش باران موسمی در این کشور خبری نیست و با خیال آسوده می توانید از زیبایی های این کشور منحصربه فرد لذت ببرید.

علت محبوبیت سریلانکا

سواحل زیبا و طبیعت همواره سبز، آب وهوای مناسب، ورزش های آبی متنوع، پارک های جنگلی و حیات وحش، آثار باستانی و مراسم و جشنواره های متعدد در این کشور، گردشگران را از سراسر جهان به سمت خود جذب می نماید. به رغم توسعه نیافتگی سریلانکا، مردم آن فقیر نیستند. در شهرهایی مثل کلمبو و کَندی به ندرت پیش می آید گدایی ببینید که از شما پول یا کالا بخواهد. از این نظر سریلانکا با هند قابل مقایسه نیست.

خورد و خوراک

قیمت غذا در سریلانکا مانند ایران و حتی مقرون به صرفه تر است. با 30دلار می گردد یک وعده غذای لوکس در یک هتل 5ستاره خورد. اگر اهل امتحان کردن غذاهای مختلف هستید، نان روتی (Roti)، برنج با پودر نارگیل (Pittu) ، غذای دریایی (Kool )، خوراک گوشت Lamprais) )، مرغ کاری (Chicken Curry)، خوراک سبزیجات Kottu) )، فالوده(Faluda)، کیک کنداکاووم ( Konda Kavum)، شیرینی کُکیس (kokis) و خوراک نارگیل از غذاهای محبوب سریلانکا هستند. اگر هم غذای محلی با طبع تان سازگار نیست، رستوران های مک دونالد و کی اف سی در شهرها شعبه دارند و یک وعده غذا در آن ها حدود 5 تا 10 دلار هزینه دارد. انواع و اقسام میوه های استوایی در این کشور پیدا می شوند، مشهورترین شان، دوریان، کمی نایاب تر است، درعوض می توانید از مغازه ها پاپایا خریداری کنید. میوه ای هم به نام کینگ کوکنات (نارگیل سلطنتی) خواهید دید که نوعی از نارگیل به رنگ زرد طلایی است و در سراسر سریلانکا پیدا می گردد.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی

سه شهر دامبولا، سیگیریا و پولوناروا در سریلانکا به علت این که نزدیک هم هستند و جاذبه های گردشگری باستانی بسیاری دارند، به مثلث فرهنگی این کشور مشهورند. تعدادی از آثار باستانیِ این سه شهر از سوی سازمان یونسکو در لیست میراث جهانی ثبت شده اند. سه شهر سین هاراجا، کَندی و آنارداپورا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. دامبولا، سیگیریا، پولوناروا و کندی در مرکز، آنورداپورا در شمال و سین هاراجا در جنوب سریلانکا قرار دارند.

خرید

اگر خواستید خرید کنید، بهتر است کالاهای فراوری همین کشور را خریداری کنید. اما این را هم بگوییم که تعدادی از برندهای مطرح فراورینماینده پوشاک جهان در این کشور کارخانه های فراوریی دارند و تنها کالاهای آن ها را به قیمت مناسب پیدا می کنید. اما درباره کالاهای داخلی سریلانکا منسوجات این کشور بسیار مقرون به صرفه اند و لباس های سریلانکایی مقرون به صرفه و مناسب اند. چای، گیاهان دارویی و ادویه سریلانکا معروفیت جهانی دارد. اما سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از مهم ترین محصولات این کشورند که محبوب ترین و معروف ترین شان یاقوت ستاره دار است. حتی اگر هم به جواهرات علاقه نداشته باشید، در سریلانکا وسوسه می شوید خریداری کنید. البته وقتی خرید می کنید باید مواظب قیمت ها باشید و تا جایی که توان دارید، چانه بزنید! اگر از کارخانه های جواهرسازی خرید کنید، می توانید در لحظه سنگ را خریداری کنید و یک طرح انتخاب کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن طرح مورد نظر را برای شما خواهند ساخت. در کل این را یادتان باشد که اگر راننده شما را به جایی برای خرید به جایی می برد، 30درصد از صاحب آن کسب وکار پورسانت می گیرد، بنابراین بهتر خودتان محل خریدتان را انتخاب کنید. کارهای دستی چوبی از صنایع دستی سریلانکا هستند، مجسمه های فیل و ماسک های چوبی هم برای یادگاری خوب اند. برای خریدهای دیگر مانند لباس و… هم می توانید به این مراکز خرید در شهر کلمبو بروید که قیمت خوب و کالاهای باکیفیتی دارند:

مرکز خرید خانه مد (House Of Fashion)

در این مرکز خرید می توانید هم لباس های مد روز و هم لباس های سنتی و محلی پیدا کنید. به غیر از لباس، کالاهایی مانند اسباب بازی، لباس ورزشی، لوازم و لباس کودک و انواع حوله هم در این مرکز خرید فروخته می شوند.

ساعت کار : در طول هفته از 10 صبح تا 8 شب، یکشنبه ها10 صبح تا 3 بعدازظهر

نشانی: 28, R. A De Mel Mawatha, Colombo 5

مرکز خرید اودل (Odel)

مرکز خرید اودل یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ در سریلانکاست که به یک برند معروف در این کشور تبدیل شده است. در فرودگاه های این کشور هم شعبه های اودل را خواهید دید. شعبه های اودل در داخل شهرها از ساعتز 10 صبح تا 8 شب بازند و شعبه های اودل در فرودگاه شبانه روز فعالیت می نمایند.

وب سایت: http://www.odel.lk

مرکز فروش جواهر کلومبو (Colombo Jewllwry Stores)

این فروشگاه که در سال 1922 تاسیس شده است، قدیمی ترین و بزرگ ترین مرکز فروش جواهرات در سریلاناکاست. درا ین فروشگاه علاوه بر جواهرات، ساعت های گران قیمت و لوکس هم پیدا می کنید.

رامافور

Romafour

برند رامافور در سریلانکا در زمینه مد مطرح است و مجموعه بزرگی است که کار طراحی و فراوری پوشاک انجام می دهد. طراحان ماهر رامافور با الهام از طرح های سنتی و به کار گرفتن تکنیک های مدرن و به روز، پوشاک جذابی فراوری می نمایند که مورد استقبال بسیاری از گردشگران است.

وب سایت: http://romafour.com

نشانی : 71, Galle RoadColombo 04Sri Lanka

تلفن: 112 580 950

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2134

به "تور ارزان سریلانکا: راهنمای سفر به سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: راهنمای سفر به سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید