ورود نمایندگان دولت سوریه و روسیه به نور سلطان برای شرکت در نشست آستانه

به گزارش سفر به آنتالیا، رسانه های سوری از ورود نمایندگان دولت سوریه و روسیه به شهر نور سلطان برای مشارکت در شانزدهیمن دور نشست آستانه خبر دادند.

ورود نمایندگان دولت سوریه و روسیه به نور سلطان برای شرکت در نشست آستانه

به گزارش گروه بین املل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیئت نمایندگان دولت سوریه به ریاست أیمن سوسان معاون وزیر خارجه این کشور برای شرکت در شانزدهمین دور نشست آستانه وارد نور سلطان مرکز قزاقستان شد.

وزارت خارجه قزاقستان هم اعلام نمود که هیئت نمایندگان دولت روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه برای شرکت در این نشست وارد نور سلطان شده است.

یاروسلاو مسکالیک معاون اداره عملیات اصلی ستاد کل نیروهای مسلح سوریه پنجشنبه سوم تیرماه گفته بود که دور تازه مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه اوایل ماه جولای در شهر نور سلطان مرکز قزاقستان برگزار خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه از بیش از 5 سال پیش مذاکرات در چارچوب فرایند آستانه را شروع کردند و در این مدت 16 دور مذاکرات در این چارچوب برگزار گردید که در آن نمایندگان دولت سوریه و بعضی کشورهای منطقه هم شرکت نموده اند.

امضای تفاهم نامه ایجاد منطقه ها امن در سوریه که در دور چهارم مذاکرات آستانه محقق شد از مهم ترین دستاوردهای این مذاکرات است.

در چارچوب مذاکرات آستانه سه ملاقات در تهران، سوچی و آنکارا بین روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1743

به "ورود نمایندگان دولت سوریه و روسیه به نور سلطان برای شرکت در نشست آستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نمایندگان دولت سوریه و روسیه به نور سلطان برای شرکت در نشست آستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید