تور ترکیه: سفیر ایران در ترکیه: اسلام آباد، تهران و آنکارا حرکت به سمت اتصال منطقه ای را کلید زدند

به گزارش سفر به آنتالیا، سفیر کشورمان در ترکیه گفت: اسلام آباد، تهران و آنکارا با انجام اولین حرکت بزرگ به سمت اتصال منطقه ای، پروژه قطار باری بین سه کشور را در 21 دسامبر 2021 از اسلام آباد کلید زدند.

تور ترکیه: سفیر ایران در ترکیه: اسلام آباد، تهران و آنکارا حرکت به سمت اتصال منطقه ای را کلید زدند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد فرازمند سفیر کشورمان در ترکیه در مراسم ورود قطار اسلام آباد - تهران - استانبول به ایستگاه آنکارا که روز چهارشنبه انجام شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه پروژه های همکاری منطقه ای به علت توانایی آنها در پیوند دادن مردم به یکدیگر و کوتاه کردن فواصل، احتیاج واقعی و حیاتی عصر کنونی به ویژه پروژه های حمل و نقل و ترانزیت چندجانبه است، گفت: راه ها و دالان ها کلید گشایش موانع مصنوعی و غیرضروری است، هر جا بن بست باشد، نتیجه اختلاف و بی اعتمادی است و برعکس، هر جا راه جدیدی باز گردد، ضمانت صلح و ثبات است.

وی اضافه نمود: پاکستان، ایران و ترکیه سه کشور مهم آسیایی و اعضای برجسته سازمان همکاری های مالی هستند که دارای سابقه طولانی و فرهنگ مشترک و بعلاوه ظرفیت های بزرگ برای همکاری های منطقه ای هستند.

سفیر کشورمان ادامه داد: پروژه راه آهن اسلام آباد - تهران - استانبول (ITI) برای اولین بار در سال 2009 زیر نظر سازمان همکاری مالی (ECO) آغاز بکار کرد، اما به علت مسائل فنی به حالت تعلیق عایدی و حالا پس از 10 سال دوباره راه اندازی شد. کریدور قطار باری یک کریدور بین المللی است که پاکستان و ترکیه را به وسیله ایران به هم متصل می نماید، زیرا هدف آن کاهش مسافت و زمان لازم برای حمل کالا بین استانبول و اسلام آباد است.

فرازمند با بیان اینکه پاکستان، ایران و ترکیه با انجام اولین حرکت بزرگ به سمت اتصال منطقه ای، پروژه قطار باری را در 21 دسامبر 2021 از اسلام آباد راه اندازی کردند، توضیح داد: این سه کشور بعلاوه قصد دارند در آینده نزدیک یک قطار مسافربری در همین راستا راه اندازی نمایند و خط فراملی ITI را با هدف تقویت ارتباط با طرح کمربند و جاده چین عملیاتی نمایند.

وی اضافه نمود: کریدور ریلی نقش مهمی در اتصال منطقه ای خواهد داشت و باعث ارتقای فعالیت های مالی در منطقه می گردد، زیرا قطار مقرون به صرفه ترین روش حمل و نقل در دنیا است.

سفیر کشورمان با اشاره به ظرفیت های خط ریلی پاکستان، ایران و ترکیه گفت: خط ریلی ITI ظرفیت حمل حداکثر 80 هزار تن کالا را دارد. این قطار کمتر از 12 روز طول می کشد تا سفر یک طرفه نزدیک به 6656 کیلومتر را به سرانجام برساند که تقریباً نصف زمان مورد احتیاج برای سفر معادل 21 روز به وسیله دریا است. اولین قطار باری شامل 13 کانتینر بود که برنج، خرما و نمک صورتی را حمل می کرد. این قطار 1990 کیلومتر (1235 مایل) را در داخل پاکستان و سپس از مرز تفتان به طول 2603 کیلومتر (1620 مایل) در ایران و حدود 1850 کیلومتر (1150 مایل) را در ترکیه طی خواهد نمود و قبل از رسیدن به ایستگاه آخر خود در استانبول از مرکز آنکارا عبور خواهد نمود.

فرازمند یادآور شد: قطار اکو به عنوان یکی از مؤثرترین روش های حمل و نقل، عملاً می تواند به توسعه صادرات، واردات و تجارت بین کشورهای عضو، یاری و نیز با تسهیل اتصالات ریلی منطقه ای موجبات ارتقای فعالیت های مالی در منطقه را فراهم آورد.

سفیر کشورمان در سرانجام ابراز امیدواری کرد که آغاز مجدد این پروژه بستر ساز تقویت هر چه بیشتر مناسبات و روابط محبت آمیز و برادرانه سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2031

به "تور ترکیه: سفیر ایران در ترکیه: اسلام آباد، تهران و آنکارا حرکت به سمت اتصال منطقه ای را کلید زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: سفیر ایران در ترکیه: اسلام آباد، تهران و آنکارا حرکت به سمت اتصال منطقه ای را کلید زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید