هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری های روانی

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، هدست یادشده می تواند احساسات و عواطف کاربری که در حال استفاده از آن است را تشخیص دهد. مهم ترین مزیت این اختراع شناسایی مسائل روحی و عاطفی افراد و اختلالات پزشکی مرتبط با آن است که سلامت روان اشخاص را به خطر می اندازد.

هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری های روانی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری بسیاری از افراد، از این هدست می توان برای شناسایی مسائل روحی و روانی احتمالی اشخاص قرنطینه شده یا بیماران کرونایی که مدتها تنها مانده اند نیز استفاده کرد.

نمونه اولیه این هدست که نئو - نومنا نام دارد دارای سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه های عصبی مغزی پیشرفته است و از روش کنترل الکتروفیزیکی برای درک احساسات افراد استفاده می نماید. این سیستم تنها با مشاهده بصری چهره هر فرد و حالات آن می تواند این وظیفه را انجام دهد.

جمع آوری اطلاعات این سیستم به وسیله دو نمایشگر تعبیه شده در هدست صورت می گیرد و انتظار می رود استفاده از این روش دانش انسان در زمینه درک عواطف و روحیات بشری را ارتقا بخشد. آزمایش این هدست بر روی 10 داوطلب در طی سه روز کاملاً موفقیت آمیز بوده و محققان می گویند جمع آوری این حجم از اطلاعات در خصوص احساسات و عواطف اشخاص به هیچ شیوه دیگری امکان پذیر نبوده و از این طریق می توان برای تنظیم احساسات اشخاص و درمان بیماری های روحی و روانی مانند اوتیسم اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1172

به "هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری های روانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری های روانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید