نیویورک پست: روابط اردوغان با داعش تحت پوشش خبری قرار نمی گیرد

به گزارش سفر به آنتالیا، سرویس اطلاعاتی ترکیه از سال 2012 و به دستور رجب طیب اردوغان در زمینه مواد و منابع به داعش یاری نموده است و در همین حال، مقامات گمرکی و مرزی این کشور از تردد وابستگان داعش در مرز ترکیه با سوریه و عراق چشم پوشی نموده اند اما رسانه ها توجه خاصی به این مساله نمی نمایند.

نیویورک پست: روابط اردوغان با داعش تحت پوشش خبری قرار نمی گیرد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه نیویورک پست هم زمان با سفر رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا با بیان این مطلب نوشته است: تعدادی از نیروهای داعش که از سوی نیروهای کرد در شمال سوریه دستگیر شده اند، مهر خروج ترکیه را در گذرنامه های خود نشان داده اند یا درباره یاری هایی صحبت نموده اند که به طور مستقیم از مقامات ترکیه دریافت نموده اند.

یکی از نیروهای داعش اخیرا به نیروهای کردی که او را دستگیر نموده بودند، گفته: سرویس اطلاعاتی ترکیه همه چیز را می داند.

بسیاری از نیروهای سابق داعش اکنون به نیروهای تحت حمایت ترکیه پیوسته اند که شهر کردنشین عفرین در سوریه را تصرف کردند و در پاکسازی قومی آن شرکت داشتند.

دو مقام اطلاعاتی ترکیه که در سال 2017 از سوی شبه نظامیان کرد در شمال عراق دستگیر شدند، گزارش های محرمانه ای از یاری دولت ترکیه به داعش و دیگر گروه های افراطی فعال در سوریه و عراق را افشا کردند.

در سال 2016 وبسایت افشاگر ویکی لیکس آرشیوی از 58 هزار ایمیل را منتشر کرد که حاکی از مشارکت برات آلبایراک، داماد اردوغان در یاری به بازار نفت های دزدیده شده داعش از سوریه و عراق بود.

آلبایراک تا زمان افشای این ایمیل ها هرگونه مشارکت در تجارت نفت قاچاق را تکذیب می کرد.

گزارش شده است که سمیه اردوغان، دختر رییس جمهور ترکیه یک گروه پزشکی کامل به همراه یک بیمارستان را برای مداوای مجروحان داعشی در شهر شانلی اورفه در جنوب شرق ترکیه و نزدیک به مرز سوریه مستقر نموده است.

داعش نیروهای مجروح را از سراسر این مرز با کامیون های ارتش ترکیه به شانلی اورفه می برده؛ بدون آنکه مورد آنالیز مقامات مرزی و گمرکی قرار گیرند.

مدارک دال بر حمایت مستقیم، شخصی و اساسی اردوغان از داعش و گروه های افراطگرا بسیار گسترده است و سوال اینجا است که چرا رسانه های آمریکایی توجه بیشتری به آن نمی نمایند.

گروهی به نام پروژه تحقیقاتی ترکیه-داعش بیلبوردهایی را بر روی اتوبوس ها چاپ نموده و پیغام آن آشکار است؛ اردوغان، پدرخوانده تروریست های افراطی در آمریکا مورد استقبال قرار نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 397

به "نیویورک پست: روابط اردوغان با داعش تحت پوشش خبری قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک پست: روابط اردوغان با داعش تحت پوشش خبری قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید