مسئولان وضعیت فراوری آرد یاسوج را آنالیز کردند

به گزارش سفر به آنتالیا، جمعی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله صنعت، معدن و تجارت، شرکت غله و تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان به منظور آنالیز وضعیت کیفیت فراوری آرد، بهداشت محیط کارخانه های آرد، وزن کیسه های آرد، چگونگی نگهداری گندم و آرد از کارخانه های آرد شهر یاسوج بازدید کردند.

مسئولان وضعیت فراوری آرد یاسوج را آنالیز کردند

جمعی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله صنعت، معدن و تجارت، شرکت غله و تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان به منظور آنالیز وضعیت کیفیت فراوری آرد، بهداشت محیط کارخانه های آرد، وزن کیسه های آرد، چگونگی نگهداری گندم و آرد از کارخانه های آرد شهر یاسوج بازدید کردند.

به گزارش خبرنگاران-ابوالحسن صداقت کیش، مدیرکل غله و خدمات استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی استان در مقاطع مختلف از کارخانه های آرد و نانوایی های استان دارد که شرایط لازم و استانداردهای کمی و کیفی باید لحاظ گردد و تاکنون بصورت نسبی در زمینه کمی و کیفی رعایت کردند.

وی اظهارکرد: 80 درصد گندم ذخیره در استان از فراوری استان است، استان گندم استان از کیفیت بالایی برخوردار است و مسئله ای ندارد.

وی اظهارکرد: سالانه 7600 تن گندم بین کارخانه های استان توزیع می گردد که از ابتدای سال جاری تاکنون 46 هزار تن گندم بین این کارخانه های توزیع شده است.

50درصد کیفیت نان بستگی به کیفیت آرد دارد

اسماعیل رحمانی، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بویراحمد گفت: 50 درصد کیفیت نان استان بستگی به کیفیت آرد دارد که متاسفانه واحدهای نانوایی استان در انتخاب آرد خود اختیار ندارند و بصورت اجباری باید از آرد استان خریداری کند در حالی که در سراسر کشور تامین آرد نانوایی ها آزاد است.

وی در مورد پایین بودن کیفیت نان اضافه کرد: علت پایین بودن کیفیت نان شهرستان بویراحمد آرد، عوامل نانوایی و دستگاه خبازی و قیمت نان است.

رحمانی بیان نمود: از مراحل اولیه تا مرحله فراوری نان شهرستان مسائل عدیده ای دارد که باید چاره اندیشی گردد.

بازرسی های نامحسوس از کارخانه های آرد ادامه دارند

همچنین براتعلی صالحی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: سعی می کنیم بازرسی ها را ادامه دهیم و بصورت نامحسوس و موردی نیز از کارخانه های فراوری آرد استان نظارت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کارخانه های آرد استان هم اکنون وضعیت بهداشتی خوبی دارند اما در صورت تخلف با متخلفان برخورد می گردد و نتیجه را برای روشنگری به مردم اعلام می کنیم.

توقف فراوری کارخانه هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نکردن

روح الله باقری فرد، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: هفته ای یک یا دو بار از کارخانه های آرد استان بصورت نامحسوس بازدید خواهیم داشت و تذکرات لازم در مورد بهداشت، کیفیت گندم و سیلوهای ذخیره گندم و خط فراوری آرد داده می گردد که آرد با کیفیت فراوری نمایند.

وی اضافه کرد: طی 6 ماهه سال جاری بالغ بر 15 بازرسی از کارخانه های آرد استان داشته ایم که تخلفات آنچنانی مشاهده نشده است اما یکی از مسایل مهم کارخانه های آرد مسایل بهداشتی است که کارخانه های متخلف در این زمینه از سوی معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی تذکرات لازم داده شد و حتی فراوری کارخانه هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نکردن متوقف شده است.

شهرام باقری، مدیرعامل کارخانه آرد باقری نیز در رابطه با ناراضی بودن مردم از کیفیت نان گفت: ناراضی بودن مردم از کیفیت نان شهرستان بعلت نوع ماشین آلات نانوایی ها و فرآیند فراوری آرد، تبدیل به خمیر و نان است که باید آموزش های لازم در این زمینه مجموعه نانوایان داده گردد.

مردم نان سفید بدون سبوس می خواهند

همچنین محمد نجفی، مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج گفت: متاسفانه مردم استان نان سفید می خواهند در حالی که نان سیاه ناشی از سبوس آرد که دارای فیبر و ویتامین هاست و ارزش غذایی بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: سبوس آرد شیراز را می گیرند و سفید است و با قیمت پایین هم عرضه می گردد در حالی که هر کیلوگرم سبوس گندم 1500 تا 1800 تومان به گاوداری ها بفروش می رسد. اگر آرد سفید تحویل نانوایی ها بدهیم به نفع ما کارخانه هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 406

به "مسئولان وضعیت فراوری آرد یاسوج را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان وضعیت فراوری آرد یاسوج را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید