فینال لیگ قهرمانان اروپا با طعم غذاهای مادرید (تور اروپا ارزان)

به گزارش سفر به آنتالیا، با برگزاری ملاقات نهایی مسابقه فوتبال فینال لیگ قهرمانان اروپا شهر مادرید، این شهر تجربه جهانگردی متفاوتی خواهد داشت و علاقمندان به فرهنگ و تاریخ غنی اسپانیا با هیجان ورزشی به این شهر قدم می گذارند و البته فرصت چشیدن طعم غذاهای مادرید را هم خواهند داشت. جهانگرد های فوتبالی شوری تازه در خیابان ها، موزه ها، مکان های تاریخی، فروشگاه ها، اقامتگاه ها و در نهایت رستوران های مادرید ایجاد می نمایند و غذا نیز یکی از جاذبه های مورد علاقه آن ها خواهد بود. آشپزی و خوراکی های یک شهر می تواند مسافران آن شهر را شیفته خود نماید. مادرید، مرکز اسپانیا، هم به نوبه خود غذاهای سنتی و اصیل مربوط به فرهنگ خود را دارد که به واقع می تواند خاطره ای ماندگار در فکر همگان ایجاد نماید. در ادامه با غذاهای معروف مادرید آشنا می شوید.

فینال لیگ قهرمانان اروپا با طعم غذاهای مادرید (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خورشت مادرید یا کوسیدو مادریلنو (Cocido madrileño)

نوعی خورشت حاوی نخود است که به همراه گوشت و سبزیجات طبخ می گردد و یک خوراکی دلچسب در فصل زمستان تلقی می گردد، اما بعضی از رستوران ها این غذا را کل سال سرو می نمایند. کوسیدو باید داغ میل گردد و به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در نظر گرفته می گردد.

کراکت (Croquettes)

نوعی غذای رولیست که ترکیبات آن شامل گوشت چرخ نموده (گوساله، گاو، جوجه، یا بوقلمون)، صدف، ماهی، ژامبون، پنیر، پوره سیبزمینی یا سبزیجات است که با سس قهوهای مخلوط می گردد. این خوراکی لذیذ معمولا در کنار غذای اصلی سرو می گردد و در مناسبت هایی چون کریسمس به چشم می خورد.

سالموریو (Salmorejo) و گازپاکو (Gazpacho)

سالموریو سوپی سرد است که ترکیبات اصلی آن را فقط گوجه و یک حبه سیر تشکیل میدهد. سوپ سرد دیگری به نام گازباکو وجود دارد که ترکیبی از سبزیجات بیشتری همانند پیاز و فلفل است. تفاوت دیگری که میان این دو سوپ وجود دارد نحوه سرو آن هاست. گازپاکو اغلب در لیوان، در حالی که سالموریو در کاسه سرو می گردد.

پائلا (Paella)

ماده اولیه این غذا برنج است و جز غذاهای باستانی و ملی اسپانیا محسوب می گردد و در اوسط قرن نوزدهم دستور پخت تازه آن شکل گرفت. بعضی از انواع پائلا شامل پائلا والنسیایی، پائلا سیزیجات، پائلا دریایی، و پائلا مخلوط می باشند. ترکیبات این غذای اسپانیایی که خاستگاه آن والنسیاست، شامل برنج سفید، لوبیا سبز، گوشت، باقالی، رزماری و زعفران می باشد. در انواع پائلا روغن زیتون وجود دارد. این غذا گرم میل می گردد و در زمره غذاهای اصلی قرار می گیرد.

گوشت نمک سود شده (Cured Meat)

خشک کردن یا نمک سودکردن گوشت یکی از قدیمیترین و موثرترین شیوه های نگهداری گوشت بوده است. حالا غذایی که با استفاده از این روش تهیه می گردد به عنوان یکی از خوراکی های محبوب در اسپانیا در منوی رستوران های آن جای گرفته است. این غذا در رستوران به صورت ژامبون، کالباس و سوسیس سرو می گردد. خشک کردن، کنسرو کردن، نمک سودکردن و در آب نمک گذاشتن، و دودی کردن از روش های تهیه آن می باشد.

تاپاس (Tapas)

در آشپزی اسپانیا، تاپاس به نوعی پیش غذا یا اسنک اتلاق می گردد که به صورت تکه های کوچک غذا سرو می شوند. تاپاها می توانند سرد یا گرم میل شوند. تاپاها در منطقه ها مختلف متفاوتند و تنوع آنان بسیار زیاد است؛ از یک کاسه ساده با ترکیب زیتون و پنیر گرفته تا ترکیب میگو و سیر یا گوشت آرام پز شده.

دونات گوشت (Veal Rosca)

مطمئنا کلمه دونات یک خوراکی شیرین به فکر می آورد، اما باید گفت دوناتِ گوشت به هیچ وجه شیرین نیست و فقط فرم دونات مانند این غذای گوشتی علت این نامگذاریست. مهمترین ترکیبات آن گوشت گوساله چرخ نموده، ژامبون، تخم مرغ، آرد و سس قارچ است. تهیه دونات گوشت اصلا آسان نیست از این رو جز خوراکی های بسیار ویژه این شهر محسوب می گردد.

ساندویچ ماهی مرکب (Bocadillos de calamares)

کسانی که به غذاهای دریایی علاقمند هستند، در طول سفرشان به مادرید حتما باید این ساندویچ را امتحان نمایند. ماهی مرکب در مقایسه با سایر غذاهای دریایی، بافتی کاملا متفاوت و خاص دارد که با ذائقه همگان جور نمی باشد و شاید این غذا هم در زمره غذاهای نامتعارف قرار گیرد، اما واقعیت این است که طعم ساندویچ ماهی مرکب بسیار لذیذ است و طریقه پخت آن به گونه ایست که مزه واقعی ماهی زیاد احساس نمی گردد. ماهی درون خمیر کیک رول و در روغن کاملا سرخ، پخته و خشک شده، روی آن مایونز ریخته می گردد و در نان خوشمزه و تازه ساندویچ می گردد.

سیرابی مادرید (Callos a la madrileña)

افراد زیادی وجود دارند که هنوز مزه خوراک سیرابی را نچشیده اند و تمایلی برای این کار ندارند، ولی اگر سیرابی پخته شده به سبک آشپزی مادرید را امتحان نمایند نظرشان کاملا تغییر خواهد نمود. سیرابی در حقیقت جز غذاهای عجیب و غریب محسوب می گردد. ترکیبات آن شامل سیرابی، سس گوجه، سیب زمینی، ادویه، نخود، ژامبون، سس اسپانیایی، سیر، پیاز فراوان و جعفری میباشد. سیرابی از دوران قدیم در این کشور خورده می شده و گفته می گردد قدمت آن به قرن شانزدهم برمی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2215

به "فینال لیگ قهرمانان اروپا با طعم غذاهای مادرید (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینال لیگ قهرمانان اروپا با طعم غذاهای مادرید (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید