فیلم، زد و خورد نمایندگان مجلس صربستان و مونته نگرو

به گزارش سفر به آنتالیا، در پی تصویب یک قانون جنجالی مذهبی در مجلس مونته نگرو، گروهی از نمایندگان مجلس مونته نگرو و صربستان با یکدیگر درگیر شدند.

فیلم، زد و خورد نمایندگان مجلس صربستان و مونته نگرو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کنندگان مجلس صربستان و مونته نگرو در پی تصویب قانون مالکیت اموال کلیساها با یکدیگر درگیر شدند و در جلسه مجلس به یکدیگر حمله ور شدند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، در صربستان، مشکل زمانی آغاز شد که بوسکو آبرادوویچ رهبر حزب مخالفان دوری (Dvri) و ایوان کوستیچ از اعضای این حزب با دو بنر سیاسی وارد سالن مجلس شدند.

در یکی از بنرها نوشته شده بود: صربستان، چرا سکوت کرده ای؟ ودر دیگری نوشته شده بود: ووسیچ و میلو-برادران دوقلو که در واقع با این نوشته ها، قصد حمله به الکساندر ووسیچ رئیس جمهور صربستان و میلو جوکانوویچ رئیس جمهور مونته نگرو را داشتند.

چندین تن از کنندگان مجلس که از این اقدام دو کننده مجلس به خشم آمده بودند، سعی کردند تا این بنرها را از دستان آنها خارج کنند که در این میان جنجال شدیدی به راه افتاد و کنندگان مجلسی بیشتری وارد این درگیری و زد و خورد شدند.

این درگیری در اعتراض به تصویب یک قانون مذهبی جنجالی در کشور همسایه صربستان یا همان مونته نگرو است که اوایل روز گذشته (شنبه) صورت گرفت که در مجلس مونته نگرو نیز واکنش های مشابهی را به همراه داشت.

این دو جمهوری سابق یوگسلاوی از سال 1992 به صورت یک کشور درآمدند تا اینکه در سال 2006، مونته نگرو به استقلال از صربستان رأی داد.

طبق قانون جدید، تمامی جوامع مذهبی باید مدرک مالکیت تمامی اموالی را ارائه دهند که از سال 1918 در اختیار دارند. در تاریخ مذکور، مونته نگرو برای ایجاد یک کشور به صربها پیوست.

کنندگان مخالف تلاش کردند تا روز جمعه هفته گذشته در فرایند تصویب این قانون در مجلس مونته نگرو اخلال ایجاد کنند و همین امر به هرج و مرج کشیده شد و پلیس برای دستگیری برخی از کنندگان مجلس وارد عمل شد.

این قانون نهادهای مذهبی را ملزم می کند تا تمامی اموال و دارایی هایشان را ثبت و گزارش کنند. بنا به گزارش شبکه یورونیوز، کلیسای ارتدوکس صرب مخالف اصلی این قانون است و آن را تبعیض آمیز و مغایر با قانون اساسی می داند.

کلیسای ارتدوکس صرب در مونته نگرو از سوی سیاستمداران حامی صرب ها حمایت می شود. رئیس جمهور مونته نگرو، کلیسای ارتدوکس صرب را متهم می کند که سیاست های حامی صربستان را دنبال می کند و در پی تضعیف دولت است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 674

به "فیلم، زد و خورد نمایندگان مجلس صربستان و مونته نگرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، زد و خورد نمایندگان مجلس صربستان و مونته نگرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید