ارمنستان اعلام آتش بس داد

به گزارش سفر به آنتالیا، فارس نوشت:دولت ارمنستان با درخواست برای توقف درگیری ها در منطقه قره باغ، درباره هرگونه حل مناقشات بر سر این منطقه با جمهوری آذربایجان به وسیله اقدام نظامی هشدار داد.

ارمنستان اعلام آتش بس داد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وزارت خارجه ارمنستان امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای بر لزوم برقراری آتش بس با جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی تاکید نمود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: ارمنستان بر لزوم آتش بس فوری [در قره باغ] صحه می گذارد... ما بار دیگر تاکید می کنیم که هیچ جایگزینی برای فرایند صلح و راه حل مسالمت آمیز جهت فیصله دادن به این مناقشه وجود ندارد.

این وزارتخانه ضمن تقدیر از بیانیه وزرای خارجه گروه مینسک در سازمان همکاری های امنیتی اروپا مبنی بر محکومیت حملات به مناطق غیرنظامی، گفت: هر اقدامی برای فیصله دادن این [مناقشه] به وسیله نظامی، با قاطعیت ناکام گذاشته می گردد.

پیشتر، وزرای خارجه روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان روسای گروه مینسک درباره درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی بیانیه منتشر و این درگیری ها را محکوم کردند.

تنش ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از 9 روز قبل به شکل درگیری ها و حملات متقابل شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مناقشه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی از سال 1992 شروع شد و جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به دنبال تصرف این منطقه توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تا به امروز کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ بی نتیجه بوده است.

روز گذشته حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه هدف دریافت مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان به مثابه جنایت جنگی است، خواهان عقب نشینی نیروهای ایروان از این منطقه شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1217

به "ارمنستان اعلام آتش بس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان اعلام آتش بس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید