طرز تهیه همبرگر با سس مخصوص

به گزارش سفر به آنتالیا، از برگرهامیتوان به برگر گوشت گوساله، برگر گوشت و قارچ، برگر سویا و برگر بوقلمون اشاره نمود. اگر بخواهیم برگری خوشمزه و خانگی داشته باشیم معمولاً همبرگر را از قبل آماده و به صورت خام فریز میکنیم.

طرز تهیه همبرگر با سس مخصوص

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک

مواد لازم برگر

برگر 100 گرمی 4 عدد

نمک و فلفل به مقدار کافی

نان همبرگر سبوس دار 4 عدد

گوجه عظیم 1 عدد

فلفل عظیم 1 عدد

پیاز شیرین 1 عدد

روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

آووکادو 2 عدد

مواد سس چیمیچوری:

سیر 1 عدد

گشنیز یا جعفری تازه 1 پیمانه

سرکه 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

پاپریکا 1/4 قاشق چایخوری

فلفل 1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

تهیه سس چیمیچوری

سیر، گشنیز تازه، سرکه، آبلیمو، روغن زیتون، پاپریکا، فلفل قرمز، نمک و فلفل را داخل غذاساز کوچکی بریزید. غذاساز را روشن کنید و مواد را بزنید تا گشنیز خوب خرد گردد و مخلوط حالت سس پیدا کند. سس آماده شده را کنار بگذارید.

تهیه برگر

دو طرف همبرگرهای نپخته قدری نمک و فلفل بپاشید و آنها را نیز کنار بگذارید. پیاز را به صورت ورقه های نازک حلقه کنید. سپس روغن را روی ورقه های پیاز و فلفل کبابی بمالید. آنها را روی گریل داغ شده قرار دهید و هر طرفشان را 3-4 دقیقه کباب کنید تا آغاز به چروک شدن نمایند. پیاز را کنار بگذارید. اجازه بدهید فلفل کمی خنک گردد (حدود 5 دقیقه). بخش سوخته روی فلفل را جدا کنید. هسته های آن را نیز خارج کنید. سپس آن را به صورت خلال های باریک برش بزنید

بالاخره خود برگرها را روی گریل قرار دهید و هر طرف آنها را نیز 3-4 دقیقه کباب کنید. پس از آن نان ها را نیز یکی دو دقیقه روی گریل قرار دهید تا گرم شوند.

حالا وقت سر هم کردن برگر چیمیچوری رسیده است. روی نان زیرین به ترتیب گوجه های حلقه شده، یک عدد همبرگر، پیاز کباب شده، چند خلال از فلفل کبابی و آووکادوی خرد شده را قرار دهید. روی آن مقداری از سس چیمیچوری را بریزید و در آخر لایه دوم نان را قرار دهید تا ساندویچ شما کامل گردد. نوش جان!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1357

به "طرز تهیه همبرگر با سس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه همبرگر با سس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید