سران کشورهای مختلف به انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، سران و مقامات کشورهای عراق، مصر، روسیه، قطر، ترکیه، شورای اروپا، انگلیس، امارات متحده عربی، یمن، فرانسه، اردن، قبرس، آمریکا و اتریش ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان به حادثه انفجار مهیب بندر بیروت واکنش نشان دادند.

سران کشورهای مختلف به انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق ضمن اعلام همدردی با مردم لبنان گفت: خداوند بیروت را از هر بلایی حفظ کند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز ضمن تسلیت به دولت و ملت لبنان پس از انفجار بیروت گفت: از جامعه جهانی می خواهیم در این درد و رنج در کنار لبنانی ها باشند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر وقوع حادثه دردناک انفجار در بیروت را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های آنان از خداوند متعال طلب صبر کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با اعلام اینکه روسیه در اندوه ملت لبنان شریک است؛ مراتب همدلی خود را با خانواده و دوستان قربانیان این حادثه دردناک ابراز و برای آسیب دیدگان آرزوی بهبودی فوری کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با میشل عون رئیس جمهوری لبنان تماس تلفنی گرفت و دستور ارسال بیمارستان های سیار به بیروت را صادر کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در گفتگویی تلفنی با همتای لبنانی خود میشل عون کشته شدن شماری از شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مهیب بندرگاه بیروت را تسلیت گفته و برای مصدومان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد. اردوغان همچنین خاطر نشان ساخت که ترکیه آماده ارائه یاری به لبنان در زمینه های مختلف و در رأس آنها در زمینه بهداشت است.

رئیس شورای اروپا نیز برای ارائه یاری به لبنان در این حادثه اعلام آمادگی کردند.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام همدردی با ملت لبنان، از آمادگی کشورش برای ارائه یاری و پشتیبانی اطلاع داد.

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در پیامی جداگانه وقوع این حادثه را به ملت لبنان تسلیت گفت.

محمدعلی الحوثی عضو شورای سیاسی یمن در توئیتی نوشت: با مردم لبنان به خاطر انفجار مهیب بیروت ابراز همبستگی می کنیم و به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که فرانسه در کنار لبنان ایستاده است و همواره چنین خواهد بود. یاری های فرانسه در راه است. افزون بر آن، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به انفجار بیروت خاطرنشان کرد که کشورش آماده ارائه یاری با هر شیوه ای است که مقامات لبنان لازم بدانند.

سفارت قزاقستان در بیروت خاطرنشان کرد که سفیر این کشور در نتیجه انفجار زخمی شده و به ساختمان سفارتخانه نیز خساراتی وارد شده است.

وزیر خارجه اردن نیز از آمادگی کشورش برای ارائه یاری به لبنان پس از حادثه انفجار در بندر بیروت اطلاع داد.

رئیس جمهوری قبرس نیز در پیامی ضمن تسلیت به ملت و دولت لبنان، پیشنهاد ارائه یاری داد.

سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه ای خاطرنشان کرد که ترامپ تحولات مربوط به انفجار بیروت را به دقت دنبال می نماید. وزارت خارجه ایالات متحده نیز از پیگیری دقیق گزارشهای مربوط به انفجار بیروت اطلاع داد.

الکساندر فان دِربِلِن رئیس جمهور اتریش در صفحه توئیتر شخصی اش نوشت: به یاد زخمی ها و خانواده های قربانیان انفجار بیروت با مردم لبنان ابراز همدردی می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1173

به "سران کشورهای مختلف به انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران کشورهای مختلف به انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید