سازمان ملل هم مثل ترکیه نگران بحران انسانی در ادلب شد

به گزارش سفر به آنتالیا، همزمان با پیشروی نیرو های ارتش سوریه و آزادسازی بخش های زیادی از ادلب از کنترل تروریست ها، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نیز مثل ترکیه، درباره مسائل حقوق بشری در ادلب ابراز نگرانی کرد.

سازمان ملل هم مثل ترکیه نگران بحران انسانی در ادلب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، میشل باچله کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای درباره بحران حقوق بشری در شمال سوریه هشدار داد و آن را وحشتناک خواند.

وی در بیانیه خود هدف گیری غیرنظامیان، کمپ های آوارگان و مراکز درمانی و آموزشی را محکوم کرد.

روپرت کولویل سخنگوی رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل با این ادعا که روسیه و سوریه مرتکب چنین حملاتی شده اند در یک نشست در ژنو گفته است که شمار قابل توجه حملات به بیمارستانها، مراکز درمانی و مدارس نشان می دهد که این حملات نمی تواند تصادفی باشد.

دولت ترکیه نیز که پس از شروع عملیات های ارتش سوریه موقعیت خود را در ادلب متزلزل می بیند، مدعی شده است که روسیه و نیرو های سوری غیرنظامیان را هدف قرار می دهند؛ ادعایی که مسکو و دمشق قویا آن را رد نموده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که طرف روسی ادعا های مقامات آنکارا مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب سوریه را به شدت رد می نماید.

زاخارووا در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا بیتشر حملات نیرو های دولتی سوریه و ارتش روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب صورت می گیرد، تاکید نمود: ما چنین ادعا هایی را نمی پذیریم و مواضع خود را بطور علنی بیان می کنیم.

بعضی تحلیلگران می گویند که ترکیه با استفاده از این ادعا ها کوشش می نماید روسیه و سوریه را برای برقراری آتش بس و توقف حملات ارتش سوریه تحت فشار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 784

به "سازمان ملل هم مثل ترکیه نگران بحران انسانی در ادلب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل هم مثل ترکیه نگران بحران انسانی در ادلب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید