مذاکرات روسی ـ سوری در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه

به گزارش سفر به آنتالیا، رسانه های سوری از ورود نماینده روسیه در امور سوریه به دمشق برای انجام مذاکرات با مقامات این کشور در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه خبر دادند.

مذاکرات روسی ـ سوری در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه

به گزارش خبرنگاران، روزنامه الوطن سوریه نوشت که الکساندر لاورنتیو، نماینده روسیه در سوریه به منظور انجام مذاکرات با مقامات این کشور در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه وارد دمشق شد.

طبق این گزارش، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد گی یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه پیروز به اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور نشده و منتظر توافقات بیشتر میان کشورهای ضامن آتش بس و موضع دمشق است.

الوطن به نقل از چند مقام دیپلمات غربی در ژنو نوشت: پدرسن منتظر نتایج مذاکرات مسکو و دمشق و همچنین کشورهای ضامن آتش بس است تا پس از آن راستا کمیته قانون اساسی و زمان اعلام تشکیل آن را مشخص کند. وی همچنین امیدوار است که نشست های این کمیته پیش از انتها ماه جاری میلادی شروع گردد.

به همین دلیل، یک منبع گفت: بعضی از جزئیات وجود دارد که باید پیش از اعلام تشکیل این کمیته تکمیل گردد، این جزئیات در وهله اول مستلزم موافقت مقامات سوریه و سپس مشورت میان کشورهای ضامن آتش بس است.

این منبع اضافه نمود: دمشق به تنهایی درباره کمیته قانون اساسی تصمیم خواهد گرفت و هم اکنون درباره این موضوع مذاکره می گردد و در نشست کشورهای ضامن آتش بس نیز همین موضوع آنالیز خواهد شد.

از سوی دیگر، منابع مطلع از نشست کشورهای ضامن آتش بس سوریه که قرار است فردا (دوشنبه) در آنکارا برگزار گردد درباره جزئیات این نشست عنوان کردند که در آن علاوه بر پرونده هایی مانند منطقه شرق فرات، پرونده ادلب و تشکیل کمیته قانون اساسی نیز آنالیز خواهد شد.

طبق گفته این منابع، رؤسای جمهور ایران و روسیه در جریان نشست مذکور بر اجرای مصوبات دور گذشته این نشست ها تأکید خواهند کرد.

این منابع ادامه دادند: همچنین انتظار می رود که رؤسای جمهور روسیه و ایران در این نشست همتای ترکیه ای خود را تحت فشار قرار داده تا یک برنامه زمانی کوتاه برای بازگشایی دو راستا بین المللی از حلب به حماه و لاذقیه تنظیم کند و برای مقابله با گروه های تروریستی در منطقه کاهش تنش اولویت به بازگشایی جاده اول داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 356

به "مذاکرات روسی ـ سوری در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسی ـ سوری در آستانه نشست سه جانبه کشورهای ضامن آتش بس سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید