شروع چهارمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

به گزارش سفر به آنتالیا، وزارت دفاع ملی ترکیه از شروع چهارمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه اطلاع داد.

شروع چهارمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ملی ترکیه در گزارشی بیان کرد که آنکارا و مسکو روز دوشنبه (امروز) چهارمین گشت زنی مشترک خود را در شمال سوریه شروع کردند.

به نوشته خبرگزاری تاس، در گزارش وزارت دفاع ملی ترکیه آمده: طبق توافق 22 اکتبر (30 مهر) با فدراسیون روسیه در سوچی، چهارمین گشت زنی با مشارکت واحدهای ارتش ترکیه و روسیه و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه درباسیه در شرق رود فرات شروع شد.

نخستین گشت زنی مشترک ارتش این دو کشور، پس از گفت و گوی تلفنی یاشا گولر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با والری گیراسیموف همتای روسی اش، دهم آبان ماه جاری شروع شد.

طبق توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در 22 اکتبر گذشته (30 مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه نظامیان کُرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه نظامیان کُرد سوریه شروع کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 550

به "شروع چهارمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع چهارمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید