روسیه و چین ارسال یاری به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند

به گزارش سفر به آنتالیا، روسیه و چین آدینه شب قطعنامه ارسال یاری به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو نموده و آن را نقض کننده حق حاکمیت این کشور توصیف کردند.

روسیه و چین ارسال یاری به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه و چین آدینه شب قطعنامه ای که به دنبال ارسال یاری های انسانی به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی بود را وتو کردند.

این قطعنامه به دنبال ارسال یاری ها از دو نقطه در مرز ترکیه و یک نقطه در مرز عراق بدون نظارت و مجوز دولت سوریه به این کشور بود.

روسیه و چین اعلام کردند که این قطعنامه سوء استفاده از اوضاع انسانی در سوریه بوده و نقض حق حاکمیت این کشور به شمار می آید.

روسیه در حالی این قطعنامه را وتو می نماید که نظامیان این کشور که با مجوز دولت مرکزی در سوریه حضور دارند اولین بخش از یاری های بشردوستانه را به شهروندان شهر الطبقه در رقه سوریه که پایتخت گروه تروریستی داعش به شمار می آمد، تحویل دادند.

بر اساس گزارش مرکز آشتی روسیه در سوریه، این یاری ها شامل 1000 سبدغذایی به وزن حدودی 5 تن بوده که میان ساکنان شهر الطبقه توزیع شد.

شهر الطبقه پیش از شروع جنگ حدود 100 هزار ساکن داشت اما در حال حاضر حدود 45 هزار نفر در این شهر سکونت دارند.

این شهر در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به صورت گسترده ای ویران شد و همچنان ده ها تروریست در بعضی از بخش های این شهر پنهان هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 548

به "روسیه و چین ارسال یاری به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین ارسال یاری به سوریه بدون مجوز دولت مرکزی را وتو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید