خبرنگاران چین یک ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، پکن- خبرنگاران- چین در کشاکش مبارزه با ویروس کرونا، پنجاه و چهارمین ماهواره ناوبری متعلق به سامانه ناوبری بیِ دوئو را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

خبرنگاران چین یک ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد

به گزارش خبرنگاران این ماهواره که شب گذشته پرتاب شد از طریق موشک حامل لانگ مارچ 3T در مرکز پرتاب ماهواره شی چانگ چین با موفقیت پرتاب شد.

پنجاه و چهارمین ماهواره سامانه ناوبری ماهواره ای بیِ دوئو، از ماهواره هایی با بیشترین عملکرد، عظیم ترین اندازه و طولانی ترین عمر در سامانه ناوبری ماهواره ای بیِ دوئو-3 محسوب می گردد.

طبق برنامه معین شده، در ماه مه سال 2020 (اردیبهشت 1399) یک ماهواره مدار زمین ثابت نیز پرتاب می گردد تا به این ترتیب کل ماهواره های متعلق به سامانه جهانی ناوبری ماهواره ای بیِ دوئو پرتاب گردد.

سامانه بیِ دوئو سامانه ناوبری ماهواره ای است که به طور مستقل توسط چین ساخته شده و با سامانه های ناوبری جی پی اس آمریکا، گلوناس روسیه و گالیله اروپا تفاوت دارد.

سامانه بیِ دوئو ویژگی منحصر بفرد خود را دارد و با استفاده از سه ماهواره در مدار یک صورت فلکی ناوبری ترکیبی را تشکیل داده است که ضمن پوشش جهانی، خدمات موقعیت یابی و ناوبری با دقت بیشتر را نیز ارایه می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 866

به "خبرنگاران چین یک ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین یک ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید