روسیه: قصد آمریکا ممانعت از تماس های بین المللی ونزوئلاست

به گزارش سفر به آنتالیا، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت، تحریم آمریکا علیه وزیر خارجه ونزوئلا، نمونه دیگری از برخوردهای غیرقابل قبول و کوشش واشنگتن برای بی اعتبار کردن دیپلماسی بین المللی و هدف از آن ممانعت از هر گونه امکان گفت وگوی متمدنانه با دولت قانونی ونزوئلاست.

روسیه: قصد آمریکا ممانعت از تماس های بین المللی ونزوئلاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای بیان کرد که ایالات متحده با اعمال تحریم علیه خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا، در واقع سعی می نماید تا مانع از برقراری تماس های بین المللی مقامات کاراکاس، از جمله در سازمان ملل متحد گردد.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن بار دیگر نمونه دیگری از برخوردهای غیرقابل قبول خود در حل و فصل اوضاع را نشان داده است. واقعیت این است که ایالات متحده به خوبی نشان داده که مایل است مانع از هر گونه امکان گفت وگوی متمدنانه با دولت قانونی ونزوئلا گردد و سعی دارد تا مانع از تماس های بین المللی مقامات کاراکاس، از جمله در مقر سازمان ملل در نیویورک گردد.

وزارت خارجه روسیه تاکید نموده است که چنین اقداماتی، بیش از پیش سیاست تهاجمی دولت آمریکا، بی اعتبار کردن دیپلماسی بین المللی و جایگزین کردن آن با دیکته کردن خواست و اراده واشنگتن را به جهانیان نشان می دهد.

مقامات دیپلماتیک روسیه همچنین از طرف آمریکایی خواسته اند تا از سیاست تهدید، اعمال فشار و اقدامات تحریک آمیز از خارج برای وخامت اوضاع در ونزوئلا دست برداشته و به عرصه اقدامات در راستای حقوق و اصول بین المللی بازگردد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته، آدینه، خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا را به فهرست افراد تحت تحریم در ایالات متحده افزود. آریزا از سال 2017 در سمت وزارت خارجه ونزوئلا به کشور خود خدمت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 181

به "روسیه: قصد آمریکا ممانعت از تماس های بین المللی ونزوئلاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: قصد آمریکا ممانعت از تماس های بین المللی ونزوئلاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید