رئیس دوما: حمله به پوتین، حمله به کشور روسیه است

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ویچسلاو والودین (Vyacheslav Volodin) رئیس دوماً (مجلس) روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به اتهامات بایدن علیه رییس جمهور کشورش خاطرنشان کرد: بایدن با این اظهارات به شهروندان کشور من توهین کرد.

رئیس دوما: حمله به پوتین، حمله به کشور روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رئیس دومای روسیه در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: این آشفتگی ناشی از ناتوانی است. پوتین رئیس جمهور ما است، حملات به او، حملات علیه کشور ما است.

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا ساعاتی پیش در مصاحبه با اِی بی سی نیوز مدعی شد: ولادیمیر پوتین بهای مداخله در انتخابات آمریکا را می پردازد و این زیاد طول نخواهد کشید.

این ادعای بایدن در مورد همتای روس در حالی است که کاخ کرملین هرگونه مداخله در فرایند انتخاباتی آمریکا را رد نموده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم در واکنش به این اتهام گفته است: روسیه در فرایند انتخاباتی 2020 یا حتی فرایندهای انتخاباتی پیشین آمریکا مداخله ننموده است. ما علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی آمریکا با رقیبش تبانی ننموده ایم. این ادعاها را نادرست و مطلقاً بی پایه و اساس ارزیابی می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، اداره اطلاعات ملی ایالات متحده دیروز سه شنبه در یک گزارش روسیه و چند کشور و گروه دیگر از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به کوشش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر فرایند انتخابات 2020 آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که این کشورها به یک عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه دست زده اند که ادعا می گردد هدف آن تضعیف احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، جو بایدن بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا جنگ خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه جو بایدن نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

از دیگر اتهاماتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا به روسیه در ارتباط با این عملیات نفوذ ادعایی وارد می نماید می توان به کوشش مسکو برای بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات در این انتخابات، حمایت از دونالد ترامپ، تضعیف اعتماد عمومی به فرایند انتخابات و تشدید اختلاف های اجتماعی و سیاسی در درون جامعه ایالات متحده نام برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1555

به "رئیس دوما: حمله به پوتین، حمله به کشور روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دوما: حمله به پوتین، حمله به کشور روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید