دوری از اقتصاد نفتی باعث رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی می شود

به گزارش سفر به آنتالیا، جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست های کلی نظام گفت: دوری از اقتصاد نفتی باعث رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی می شود.

دوری از اقتصاد نفتی باعث رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی می شود

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، سید یاسر جبرائیلی چهارشنبه شب در جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در آبپخش گفت: ما در کشور با مسائل و چالش هایی روبرو هستیم که دو دیدگاه برای رفع آنها وجود دارد؛ یکی دیدگاه نگاه به خارج و دیگری تکیه به توان داخلی کشورمان.

وی افزود: برجام تجربه ای گرانسنگ برای ماست و باید با نگاه علمی و کارشناسی ابعاد و زوایای مختلف آنرا بررسی و برای اقشار مختلف مردم بیان کنیم.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست های کلی نظام بیان داشت: 22 مشکل اصلی کشور را احصا کرده ایم و ابعاد مختلف آنها را به صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار داده ایم و نتیجه ای که گرفته ایم آن بوده است که برای حل هیچ یک از آنها نیازی به برجام نبود.

جبرائیلی تاکید کرد: اقتصاد نفتی راه و چاره مسائل امروز کشور نیست و یقین دارم اگر دو سال نظام صادرات نفت مدیریت شود، شاهد رونق تولید و اشتغال و افزایش ارزش پول ملی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نداشتن نظام اقتصادیاتی درست یکی از مسائل ما در حوزه اقتصاد است، بیان داشت: رئیس سازمان اقتصادیاتی کشور اعلام کرده است 100 هزار میلیارد تومان فرار اقتصادیاتی در کشور وجود دارد و اگر این میزان وصول شود بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت تامین می شود.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست های کلی نظام گفت: واقعا جای تاسف دارد که در انتخابات های ما یک کاندیدا میلیاردها تومان هزینه می کند تا به مجلس برسد. قطعا چنین کاندیدایی هدفی جز کسب سود و سرمایه ندارد.

وی تاکید کرد: این خود ما هستیم که باید با تصمیم گیری صحیح افرادی را سر کار بیاوریم که از عزت و اقتدار کشور صیانت بکنند.

جبرائیلی با بیان اینکه عزت در حوزه اقتصادی هم مانند حوزه نظامی دست یافتنی است، گفت: در حوزه اقتصادی دو تفکر وابسته و غیر وابسته وجود دارد که یکی مبتنی بر وابستگی به ابرقدرت ها و دیگری مبتنی بر وابستگی بر توان و استعدادهای داخلی است که کشور را به یک ابرقدرت تبدیل کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 540

به "دوری از اقتصاد نفتی باعث رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوری از اقتصاد نفتی باعث رونق اشتغال و افزایش ارزش پول ملی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید