جهاددانشگاهی واسط بین دانشگاه ها و صنعت در تجاری سازی فناوری است

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر پیمان صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 اظهار کرد: سال هاست که با توجه به مسئولیت هایی که داشتم، ارتباط نزدیکی با جهاددانشگاهی دارم. ویژگی کار جهاددانشگاهی و مأموریتی که دارد این است که بتواند به عنوان یک واحد واسط بین دانشگاه ها و صنعت در تجاری سازی فناوری ها و یافته های علمی فعالیت کند.

جهاددانشگاهی واسط بین دانشگاه ها و صنعت در تجاری سازی فناوری است

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: خوشبختانه نگاه جهاددانشگاهی طی سال های اخیر عملیاتی تر شده است. احساس من این است که مأموریت جهاددانشگاهی باید این باشد که هرچه می تواند وابستگی خود را به بودجه های دولتی کاهش داده و بتواند بودجه موردنیاز خود را به وسیله فناوری هایی که فراوری می نماید، تأمین کند.

صالحی توضیح داد: جهاددانشگاهی در موقعیت کنونی کشور می تواند به وسیله همکاری و هم افزایی با بهره برداران ویژه ای که خریداران این فناوری ها هستند و با اهرمی سازی بودجه ها و فناوری خود، منابع اقتصادی بهره برداران را جذب نموده و این مدل را به دیگر حوزه ها همانند کشاورزی، امنیت غذایی و ... تعمیم دهد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: دستاوردهای جهاددانشگاهی بسیار شاد کننده و شایان تقدیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2024

به "جهاددانشگاهی واسط بین دانشگاه ها و صنعت در تجاری سازی فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاددانشگاهی واسط بین دانشگاه ها و صنعت در تجاری سازی فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید