خبرنگاران کرونا جان 119 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 365 هزار و 606 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 119 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به 21 هزار و 20 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 119 نفر دیگر را در ایران گرفت

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم شهریور 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 243 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و هزار و 121 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 365 هزار و 606 رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 119 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تا به امروز به 21 هزار و 20 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 314 هزار و 870 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 3831 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز سه میلیون و 113 هزار و 806 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

شهرهای قرمز و زرد در گیلان

سخنگوی وزارت بهداشت درباره شرایط کرونا در استان گیلان اضافه کرد: این استان در اسفند پارسال خیز شدید کرونا را شاهد بود و همه شهرهای این استان درگیر شدند از اوایل فروردین سیر نزولی موارد ابتلا به کرونا در این استان سیر نزولی پیدا کرد و در خرداد ماه به پایداری نسبی رسید.

وی گفت: از تیر ماه سال جاری شرایط اپیدمی و موارد ابتلا و فوت کرونا در استان گیلان با وجود توصیه های وزارت بهداشت دوباره فرایند صعودی پیدا کرد به طوری که اغلب شهرهای این استان با فرایند صعودی این بیماری روبرو هستند و شهرهای رشت، آستارا، آسنانه اشرفیه، لاهیجان، رودبار، لنگرود و ماسال در شرایط قرمز و شهرهای املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودسر و سیاهکل در شرایط زرد یا هشدار قرار دارند.

لاری اضافه کرد: میزان متوسط استفاده از ماسک در استان گیلان اکنون حدود 75 درصد است و در هفته های اخیر شاهد افزایش 13 درصدی استفاده از ماسک در این استان هستیم. بشترین میزان استفاده از ماسک در داروخانه ها و آرایشگاهها به ترتیب با 100 درصد و 95 درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در دفاتر پیشخوان و بازارهای محلی این استان به ترتیبپا با 48 و 52 درصد است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گیلان در بانک ها و داروخانه ها و کمترین میزان در پایانه های مسافربری درون شهری و پاساژهاست.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با همکاری مردم استان گیلان و همه مردم سراسر کشور در رعایت اصول به گانه بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری 1.5 تا دومتری، استفاده از ماسک در بیرون از خانه و شست و شوی مداوم دستها هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

در تعطیلات محرم به سفر نروید

وی اضافه کرد: هر زمان که به علت تعطیلات با موج سفرهای مردم روبرو می شویم، دو هفته بعد افزایش موارد ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا را در کشور شاهد هستیم و دو هفته بعد از آن آمار موارد مرگ کرونا بالا می رود بنابراین از همه مردم کشور خواهش می کنیم با توجه به شرایط کرونا در کشور از هر گونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورهای پیش رو پرهیز نمایند و امیدواریم عاشقان و شیفتگان اباعبدالله با رعایت توصیه ها و پروتکل های وزارت بهداشت یاری نمایند تا محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی را تجربه کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1211

به "خبرنگاران کرونا جان 119 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 119 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید