خبرنگاران نظارت های بهداشتی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در محرم تشدید شد

به گزارش سفر به آنتالیا، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ماه محرم نظارت های بهداشت محیطی بر فعالیت هیات های برگزارکننده آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان های مختلف استان با هدف کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید شده است.

خبرنگاران نظارت های بهداشتی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در محرم تشدید شد

دکتر ابراهیم صبور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: تا به امروز بیش از 740 مورد بازرسی ازطریق بازرسین بهداشت محیط مراکز بهداشت تابعه و 35 مورد گشت مشترک با ادارات تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی از هیات های مذهبی استان اجرا شده است.

او گفت: همچنین بیش از 73 جلسه آموزشی با موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دست اندرکاران هیات ها برگزار شده است.

وی اظهارداشت: در راستای نظارت های بهداشتی به 12 هیات در شهرستان های کرمانشاه و هرسین که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند تذکرات لازم داده شده است.

صبور اضافه کرد: همچنین برنامه نظارت های بهداشتی تاپایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت و سامانه بهداشت 190 آماده دریافت شکایت مردمی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 369 هزار و 911 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 112 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 21 هزار و 249 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز آدینه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان نمود: از دیروز تا امروز (هفتم شهریور 1399) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 115 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 941 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 369 هزار و 911 نفر رسید.

لاری بیان نمود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران نظارت های بهداشتی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در محرم تشدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت های بهداشتی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا در محرم تشدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید