خبرنگاران نتایح اولیه پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در کشور رضایت بخش است

به گزارش سفر به آنتالیا، مهاباد- خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج اولیه تحقیقاتی پلاسما درمانی در کشور رضایت بخش بوده و نشان می دهد که این روش درمانی می تواند در بهبودی بیماران بدحال کرونا موثر باشد.

خبرنگاران نتایح اولیه پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در کشور رضایت بخش است

قاسم جان بابایی عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: در مرحله نخست و فاز مطالعاتی این روش از 60 بیمار مبتلا گزارش هایی جمع بندی و تهیه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای 700 بیمار، پلاسما در اختیار داریم ادامه داد: در مرحله نخست روی 26 بیمار در استان های مختلف کار پلاسما درمانی صورت گرفته و نتایج آن خوب و رضایت بخش بوده که امیدواریم در ادامه به نتایج بهتری نیز دست پیدا کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح جمع آوری پلاسمای بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا به منظور تسریع درمان مبتلایان به این بیماری نتایج مثبتی داشته است گفت: باید منتظر بود که نتایج مطالعه برروی 60 بیمار جهت عوارضی که می تواند باعث جلوگیری و یا کاهش مرگ و میر گردد به اتمام رسیده و نتایج قطعی آن سپس به اطلاع مردم رسانده گردد.

جان بابایی افزود: پلاسما درمانی در واقع یک روش جدید درمانی به حساب آمده و یافته های تجربی هم نشان داده که می تواند در فرایند درمان بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند از مدت زمان بهبودی آنان گذشته باشد، موثر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در بعضی از استان های پایلوت شروع شده است، اضافه نمود: خوشبختانه تجهیزات مورد احتیاج از جمله دستگاه پلاسما فرزیس و ست های مربوطه، کیت های تشخیصی و هر آن چه مورد احتیاج این بیماری باشد، تهیه شده است.

وی در مورد تخت های بیمارستانی اختصاص یافته به بیماران کرونا در کشور نیز اضافه نمود: زیرساخت های لازم در بیمارستان های کشور فراهم است تا در صورتی که میزان افراد مبتلا افزایش پیدا کند تخت های بیشتری در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئله ای از بابت فراوری تجهیزات درمانی و تنفسی در کشور وجود ندارد، گفت: در همه کشور شاهد مدیریت جهادی در مقابله با کرونا هستیم و همه تیم های اجرایی، استانداران و شخصیت های سیاسی و مذهبی پای کار آمده اند که این روال هنوز ادامه دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه به منظور آنالیز شرایط بیماری کرونا به آذربایجان غربی سفر نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1086

به "خبرنگاران نتایح اولیه پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در کشور رضایت بخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایح اولیه پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در کشور رضایت بخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید