خبرنگاران جوانب مختلف بازگشایی مدارس آنالیز گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک شروع سال تحصیلی جدید گفت: جوانب بازگشایی مدارس باید به صورت کارشناسی و علمی آنالیز و نتیجه آن اعلام گردد.

خبرنگاران جوانب مختلف بازگشایی مدارس آنالیز گردد

اقبال عباسی شامگاه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: البته توجه به نظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان مجموعه ای متخصص در نظام آموزشی کشوری، ضروری است.

وی شیوع ویروس کرونا را مسئله ای دنیای دانست و اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش با 14 میلیون دانش آموز در کشور به موقع و به درستی برای مردم تبیین و اطلاع رسانی گردد.

عباسی به فراهم بودن شرایط برای ارایه آموزش ها به صورت مجازی اشاره و توضیح داد: البته آموزش های فضای مجازی و استفاده از گوشی های تلفن همراه و تبلت مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد می نماید.

وی یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند برای بهتر شدن فضای آموزش فیزیکی و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی مدارس در زمان شیوع ویروس کرونا به آموزش و پرورش استان یاری و راهکارهای ارتقای این امر را ارایه نمایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره سیاست ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس گفت: اگر دانش آموزی نتواند در این دوران به مدرسه بیاید، روش های دیگری برای آموزش و پرورش و نظارت بر این بخش وجود دارد.

وی گفت: امروز در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ سنگر علم و دانش در مدارس مانند سنگر پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عباسی تاکید نمود: رسانه های گروهی چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی باید بین مردم امیدآفرینی نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: راه اندازی و شروع به کار مرکز ساماندهی امور متکدیان چهارمحال و بختیاری از سوی شهرداری شهرکرد یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی به شمار می رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری توضیح داد: تمامی دستگاه های اجرایی استان موظفند برای ادامه فعالیت و تقویت این مرکز به شهرداری شهرکرد یاری نمایند.

وی یادآور شد: مردم و شهروندان نباید به متکدیان یاری و یا پول پرداخت نمایند.

عباسی گفت: شهرداری شهرکرد باید فضاسازی محیطی، تبلیغات برای همکاری نکردن شهروندان با متکدیان، برخورد با آن ها و جمع آوری و نگهداری در مرکز ساماندهی امور متکدیان و یا تحویل آنان به خانواده و یا سایر مراکز مرتبط را در دستور کار خود قرار دهد.

شهردار شهرکرد نیز گفت: مرکز ساماندهی امور متکدیان، بچه ها کار و خیابانی، فرار از منزل، معتادان متجاهر و سالمندان بدون منزل چهارمحال و بختیاری از سوی این شهرداری و با همکاری فرمانداری، بهزیستی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مرکز استان راه اندازی شده است.

بهادر عبدالغنی تاکید نمود: دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تجهیز و تامین امکانات مورد احتیاج این مرکز به شهرداری شهرکرد یاری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری در شرایط هشدار شیوع کرونا قرار گرفته است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای دنیا درگیر نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1223

به "خبرنگاران جوانب مختلف بازگشایی مدارس آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جوانب مختلف بازگشایی مدارس آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید