بازیابی گردشگری به یاری فرهنگ و خلاقیت

به گزارش سفر به آنتالیا، محققان دریافتند که قدرت فرهنگ و خلاقیت در بازیابی گردشگری پساکرونا موثر است.

بازیابی گردشگری به یاری فرهنگ و خلاقیت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

ایسنا: سازمان دنیای گردشگری، با توجه به بهبودی کشورهای دنیا از بیماری همه گیر کرونا، ارزش های مشترک و روابط نزدیک بین ذی نفعان گردشگری و فرهنگ به این معنی است که برای اطمینان از دسترسی فراگیر به میراث فرهنگی همکاری نمایند.

90 درصد کشورها در نتیجه همه گیری تعطیلی کامل یا جزئی بخش های میراث دنیای خود را داشته اند. برای اولین بار در دهه های گذشته، بسیاری از مکان هایی که اهمیت ویژه ای برای بشریت داشتند، تعطیل شدند و همه گیری ارتباط همه گیر بودن روابط گردشگری و فرهنگ را برجسته کرد. در سراسر دنیا کاهش ناگهانی گردشگری باعث شد تا میلیون ها نفر به گردشگری مجازی روی آورند.

سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) و یونسکو با تمرکز بر آغاز مجدد مسئولیت گردشگری فرهنگی برای به رسمیت شناختن این رابطه تقویت نماینده متقابل و فراوری مجموعه ای از دستورالعمل های جدید همکاری نموده اند.

UNWTO از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) دعوت کرد تا در راهنمای بهبودی فراگیر گردشگری فرهنگی مشارکت کند. این دومین مجموعه از دستورالعمل های مربوط به تاثیرات فرهنگی-اجتماعی بیماری کووید-19 است که توسط UNWTO صادر شده و با بهبود اوضاع همچنان مورد بازنگری قرار می گیرد.

محققان اظهار کردند: برای بهبودی به گردشگری فرهنگی اهمیت دهید. این آنالیز برای تجزیه وتحلیل تاثیر همه گیری بر بخش های مربوطه از بینش و تخصص دو آژانس سازمان ملل متحد استفاده می نماید.

نتایج نشان داد که چگونه درآمد از دست رفته ضمن کاهش رقابت مقصد و تمایز بازار بر جوامع، مکان های میراثی، رویدادهای فرهنگی، فضاها و موسسات به شدت تاثیر می گذارد.

دستورالعمل های مربوط به گردشگری فرهنگی همچنین برای اطمینان از ارتباط فرهنگ در مقاصد گردشگری بر لزوم حمایت سیاست گذاران در برنامه های اضطراری و احتمالی تاکید می نماید.

UNWTO در کنار رهنمودهای جدید، بخش گردشگری فرهنگی را به ایجاد ساختارهای حاکمیت مشارکتی، گردآوری هنرمندان، سازندگان، متخصصان گردشگری و فرهنگ، بخش خصوصی و جوامع محلی برای گفتگوی آزاد، تبادل داده و راهکار ها در زمان واقعی ترغیب نموده است. این مطالب از ارتباطات بهتر شهری و روستایی حمایت می نماید تا اطمینان حاصل گردد که هر چه بیشتر از مزایای فرهنگ و گردشگری برخوردار می شوند.

انتشار این دستورالعمل ها در چارچوب سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار (یونسکو سال 2021 را سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار اعلام نموده است) به عنوان ابتکار عمل سازمان ملل متحد طراحی شده است تا تشخیص دهد که چگونه جلوه های مختلف فرهنگ از جمله گردشگری فرهنگی می تواند در پیشبرد اهداف توسعه پایدار (SDG) موثر باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1564

به "بازیابی گردشگری به یاری فرهنگ و خلاقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی گردشگری به یاری فرهنگ و خلاقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید