خبرنگاران حفظ اشتغال موجود از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است

به گزارش سفر به آنتالیا، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا حفظ اشتغال موجود است لذا تسهیلات به واحدهایی اختصاص می یابد که نیروی کار را تعدیل نکرده باشند.

خبرنگاران حفظ اشتغال موجود از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است

غلامرضا اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: همچنین بیمه پردازی سازمان تامین اجتماعی قبل از شیوع بیماری کرونا برای نیروی کار واحد مربوطه از دیگر شرایط تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: ثبت نام صاحبان واحدهای کسب و کار آسیب دیده از بیماری کرونا از 24 اردیبهشت در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات شروع شده است.

وی گفت: 20 بانک عامل در این زمینه شرایط پرداخت تسهیلات را برعهده دارند و افرادی که دارای پروانه کسب و کد کارگاه باشند، باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: آن دسته از کسب و کارهایی که به صورت مستقیم تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفتند به ازاید هر نفر نیروی کار مبلغ 16 میلیون تومان و آسیب غیرمستقیم به ازای هر نیروی کار 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی توضیح داد: نرخ سود تسهیلات 12 درصد و بازپرداخت پس از تنفس تا انتها شهریور سال 99، به مدت 2 سال است.

اشرفی با بیان اینکه 13 رسته شغلی از سوی کارگروه مالی کرونا مشخص شده است گفت: مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری و درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش از جمله این رسته ها است.

وی اضافه کرد: همچنین مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه از دیگر رسته هایی هستند که می توانند از تسهیلات حمایتی استفاده نمایند.

وی گفت: بعد از ثبت نام دستگاه های تخصصی متقاضیان را به بانک های عامل معرفی می نمایند و در 2 ماه آینده به تدریج این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اشرفی اضافه کرد: مبلغ 12 میلیون تومان با ارائه سفته، مبالغ بالاتر تا 180 میلیون تومان با ارائه سفته و معرفی ضامن و بیش از آن با وثیقه مورد قبول بانک پرداخت می گردد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه کارا متمرکز است و به صورت ملی مدیریت می گردد هنوز اطلاعی از تعداد واحدهای ثبت نامی استان به دست ما نرسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از متصدیان 13 رسته شغلی درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به اقشار آسیب پذیر اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 240 هزار خانوار در استان یارانه دریافت می نمایند که مبلغ یک میلیون تومان به حساب 80 درصد این افراد پرداخت شده است.

اشرفی اضافه کرد: در مجموع تا به امروز 191 هزار سرپرست خانوار در استان پیروز به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت دولت در شرایط کرونا شده اند.

وی توضیح داد: بر اساس اعلام ستاد تسهیلات حمایتی کرونا، 10 خرداد ماه آخرین فرصت برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1053

به "خبرنگاران حفظ اشتغال موجود از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفظ اشتغال موجود از شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید