حمله سگ به نوجوان در خراسان جنوبی، شبکه بهداشت: هنوز احتمال اینکه از سگ بیماری به متوفی منتقل شده، قطعی نیست

به گزارش سفر به آنتالیا، این دانش آموز پس از حیوان گزیدگی در اوایل اسفند سال گذشته به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه منتقل شد که در همان روز نخست علاوه بر اقدامات درمانی مربوطه، واکسن هاری تزریق و بلافاصله نوبت دوم و سوم این واکسن هم تزریق شده است.

حمله سگ به نوجوان در خراسان جنوبی، شبکه بهداشت: هنوز احتمال اینکه از سگ بیماری به متوفی منتقل شده، قطعی نیست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان خراسان جنوبی گفت: دلیل قطعی مرگ نوجوان 13 ساله روستای دادران این شهرستان که بر اثر حمله سگ دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود، هنوز تعیین نشده است.

محمدحسین جامی در گفت و گو ایرنا اضافه نمود: این دانش آموز پس از حیوان گزیدگی در اوایل اسفند سال گذشته به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه منتقل شد که در همان روز نخست علاوه بر اقدامات درمانی مربوطه، واکسن هاری تزریق و بلافاصله نوبت دوم و سوم این واکسن هم تزریق شده است.

وی گفت: همه اقدامات درمانی به موقع و علمی برای این دانش آموز بعد از حیوان گزیدگی اجرا شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان افزود: این نوجوان تا یک هفته گذشته علائم و مشکل خاصی نداشت و سپس دچار علائمی از جمله کاهش سطح هوشیاری شده و به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اعزام می گردد.

وی گفت: بیمار از این بیمارستان با احتمال تشخیص هاری به مراکز درمانی مشهد اعزام می گردد که متاسفانه روز گذشته این دانش آموز در یکی از مراکز درمانی مشهد جان خود را از دست داد.

جامی گفت: هنوز احتمال اینکه از سگ بیماری به متوفی منتقل شده، قطعی نیست و با توجه به اینکه معمولا سگ هار 10 روز بعد از گازگرفتگی تلف می گردد اما حیوان هنوز زنده است.

وی اضافه نمود: برای تعیین شدن دلیل قطعی مرگ این نوجوان با توجه به ارسال آزمایش ها از مشهد به تهران، منتظر جواب قطعی آزمایش و تشخیص دلیل مرگ براساس نتیجه ارسالی از تهران هستیم که هنوز به دست ما نرسیده است.

این در حالی است که سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان بهمن سال گذشته خاطرنشان کرد: با کوشش مستمر کارکنان شبکه دامپزشکی درمیان، مورد جدیدی از بیماری هاری در این شهرستان مشاهده نشده است.

جواد ذوالفقاری گفت: با اطلاع از وجود دام دارای علائم مشکوک به هاری، کارشناسان این شبکه به محل مراجعه کردند و از دام مبتلا که تلف شده بود، نمونه برداری و نمونه ها برای انجام آزمایش های تشخیصی به استان و سپس به استان آذربایجان شرقی (تبریز) ارسال شد.

وی بیان نمود: پس از تایید موارد ارسالی، تمامی سگ های صاحبدار روستاهای مجاور مکان درگیر علیه بیماری هاری ایمن سازی شدند.

وجود سگ های ولگرد یکی از معضلات منطقه ها شهری و روستایی خراسان جنوبی است و دی سال 1400 نیز حمله سگ های ولگرد جان یک کودک پنچ ساله در امیرآباد بیرجند را گرفت.

مسوولان استان بارها درباره افزایش تعداد سگ های بلاصاحب در شهرها و روستاها هشدار داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2251

به "حمله سگ به نوجوان در خراسان جنوبی، شبکه بهداشت: هنوز احتمال اینکه از سگ بیماری به متوفی منتقل شده، قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سگ به نوجوان در خراسان جنوبی، شبکه بهداشت: هنوز احتمال اینکه از سگ بیماری به متوفی منتقل شده، قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید