تصویب 21 پروژه در اقلید

به گزارش سفر به آنتالیا، 21 طرح در بخش های مختلف صنعتی، گردشگری و کشاورزی برای توسعه بیشتر شهرستان اقلید به تصویب رسید.

تصویب 21 پروژه در اقلید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عنایت الله رحیمی گفت: اقلید به علت قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین به واسطه برخورداری از آب و هوای مطبوع، پتانسیل و توانایی بالایی دارد.

وی اضافه نمود:عملیات احداث راه آهن یزد اقلید از پروژه های ملی است که تا امروز 350 میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول تا پایان سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید و ثمره آن کاهش 3 ساعت فاصله ریلی شمال به جنوب است.

استاندار فارس به پروژه ملی آزادراه شیراز به اصفهان اشاره نمود و اضافه نمود: این پروژه که قسمت وسیعی از آن از شهرستان اقلید می گذرد سبب توسعه این شهرستان دراقتصاد مبتنی بر کشاورزی خواهد شد.

رحیمی همچنین گفت: 70 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بزرگراه طریق الرضا اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به قابلیت های گردشگری اقلید و دارا بودن آب و هوای مطبوع، این شهرستان را نیازمند تقویت صنعت گردشگری به وسیله توسعه زیرساخت های آن دانست.

استاندار فارس بیان نمود: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، استفاده از گیاهان دارویی و کم آب بر، توسعه کشت گلخانه ای و به نژادی کردن دام، ایجاد صنایع تبدیلی، سبب توسعه بیشتر کشاورزی در این شهرستان خواهد شد.

وی دستاورد سفر خود به شهرستان اقلید را تصویب 21 پروژه در بخش های گوناگون اعلام و ابراز امیدواری کرد: به پایان رسیدن این پروژه ها سبب رونق بیشتر در بخش های مختلف گردد و قسمتی از مسائل مردم شهرستان را کاهش دهد.

رحیمی اضافه نمود: پروژه هایی را که بالای 70 درصد پیشرفت دارند تا پایان سال 99 نهایی خواهیم کرد.

اقتصاد اقلید بر پایه کشاورزی و دامپروری

فرماندار اقلید نیز گفت: این شهرستان مالی بر پایه کشاورزی و دامپروری و 23 صنعت فعال، 19 صنعت نیمه فعال با شهرک و 4 ناحیه صنعتی دارد.

خلیل بزرگی اضافه نمود: بیش از 99 درصد روستاهای شهرستان از گاز بهره مند شده اند. همچنین پروژه راه آهن یزد به اقلید و بزرگراه جاده ای طریق الرضا در حال احداث است.

وی اقلید را محل ییلاق 27 هزار عشایر استان مطرح نمود که این نشان دهنده قابلیت های طبیعی و آب و هوای مطلوب در شهرستان اقلید است.

فرماندار اقلید گفت: در چند سال اخیر جرائم خشن و سازمان یافته ای نداشته ایم که این نشانگر فرهنگ اجتماعی بالای مردمان این سرزمین است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس مطرح نمود: احداث اورژانس جاده ای، پیگیری و تخصیص اعتبار تهویه تونل اباصالح المهدی، تکمیل پل ورودی اقلید به سورمق، انتقال آب به روستاهای خنجشت وعلی آباد از مهم ترین مصوبات سفر استاندار است.

امیر حسین جمشیدی ادامه داد: احداث بند خاکی شهرمیان، احداث بیمارستان سیدالشهدا اقلید، بیمارستان 10 تخت خوابی حسن آباد، تکمیل ساختمان دانشگاه دولتی، تکمیل پروژه تعریض جاده اقلید به سورمق از پروژه های این سفر بود.

افتتاح کارخانه آب معدنی و چند پروژه گازرسانی روستایی، همچنین بازدید از کارخانه آرد از برنامه های دیگر سفر استاندار فارس به شهرستان اقلید بود.

سلامت اداری مهم است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقق سلامت اداری با هیچ کس تعارف نخواهم داشت.

مسلم صالحی اضافه نمود: جاده های شهری و روستایی و زیرساخت های مواصلآتی شهرستان مسائل جدی دارند و در هر سال شاهد تلفات زیادی به علت نبود جاده های استاندارد در شهرستان هستیم که برطرف این مشکل نیازمند نگاه ویژه ای است.

وی همچنین از کمبود زیرساخت های بهداشتی، تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص در شهرستان انتقاد کرد و خواهان برطرف این معضل شد.

وی همچنین به مسائل سیلوی گندم اقلید اشاره نمود و اضافه نمود: این سیلو مدت 14 سال است که منتظر افتتاح و بهره برداری است.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیای دریاچه کافتر یک خواسته استانی است و احیای آن یاری ویژه ای به سلامت محیط زیست و همچنین اشتغال زایی ساکنین روستاهای امیرآباد، چشمه رعنا و کافتر می نماید.

صالحی ادامه داد: 25 درصد از روستاهای این شهرستان فاقد کد هادی هستند که برای توسعه آن نیازمند اختصاص کد هادی برای تامین اعتبار است.

استاندار فارس و سخن با فعالان سیاسی اقلید

استاندار فارس نیز گفت: غوغاسالاری بعضی افراد ذهن شما را درگیر نکند و در زمینه پیشبرد اهداف مقدس نظام دلسرد نشوید.

عنایت الله رحیمی در بیان نمود: انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، کمترین میزان تخلف را داشت و از بهترین انتخابات 40 سال اخیر نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: به اندازه ای که دولت کار نموده است کمتر بیان نموده است که این نشانگر این است که نظام تمام کوشش خود را برای به خدمت به مردم انجام داده است.

غلامرضا صابری، فعال سیاسی در این جلسه گفت: مهم ترین مطالبات مردم شهرستان اقلید درحوزه اقتصاد و اشتغال است و مبارزه با رانت و فساد مالی مسئولین ضروری است با جدیت دنبال گردد.

این فعال سیاسی خواهان مشخص شرایط پروژه های مصوب استاندار پیشین در سفر به اقلید شد.

صابری اضافه نمود: در انتصاب مدیران استانی و فرا استانی، سهم شهرستان اقلید ناچیز است.

وی ادامه داد: معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان شهرستان بسیار بالاتر از اعداد و ارقام آمارهای رسمی و اداری است.

مشخص تکلیف کارخانه فولاد اقلید و تاسیس اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان از دیگر مطالبات این فعال سیاسی بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1093

به "تصویب 21 پروژه در اقلید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 21 پروژه در اقلید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید