برگر ماهی؛ غنی از ویتامین و پروتئین

به گزارش سفر به آنتالیا، برگر های غیر بهداشتی و ناسالمی که در محیط های نامطمئن درست می شود می تواند عامل موثری در ایجاد بیماری های خطرناک روده ای و انگلی شود. از این رو بهتر است برگر ماهی غذایی ساده و خوشمزه است که معمولاً با اندکی فیله ماهی و سیر و گوجه فرنگی و آبلیمو می توان در منزل به راحتی تهیه نمود و درست کنید تا ضمن صرفه جویی از عوارض میکروبی آن دور باشید. این همبرگر علاوه بر مزه خوبی که دارد برای اشخاصی که داراری کلسترول بالای خون می باشند مفید است.

برگر ماهی؛ غنی از ویتامین و پروتئین

خبرنگاران- یکی از غذا های ساده و به قول معروف سرپایی، برگر ها می باشند که با وجود سادگی و کم توجهی به آن یک کدبانوی با سلیقه و ماهر می تواند با آن ها غذایی خوشمزه و دوست داشتنی بپزد.

به گزارش خبرنگاران: وب سایت غذالند، مهم ترین نکاتی که باید در پخت برگر در نظر داشت تهیه مواد لازم خوب و تازه است، باید حتی المقدرو از گوشت ماهی تازه استفاده نمائید.

برگر ها هر چند نمی توانند به عنوان یک غذای کامل پر محتوا استفاده شوند، ولی می توان بسیاری از آن ها را به عنوان پیش غذا یا شامی سبک آماده نمود و از اعضای خانواده پذیرایی کرد.

برگر های غیر بهداشتی و ناسالمی که در محیط های نامطمئن درست می شود می تواند عامل موثری در ایجاد بیماری های خطرناک روده ای و انگلی شود. از این رو بهتر است برگر ماهی غذایی ساده و خوشمزه است که معمولاً با اندکی فیله ماهی و سیر و گوجه فرنگی و آبلیمو می توان در منزل به راحتی تهیه نمود و درست کنید تا ضمن صرفه جویی از عوارض میکروبی آن دور باشید. این همبرگر علاوه بر مزه خوبی که دارد برای اشخاصی که داراری کلسترول بالای خون می باشند مفید است.

ماهی یکی از سالم ترین خوراکی ها است که در تهیه این غذا از آن استفاده کردیم. این ماده غذایی از خواص زیادی برخوردار است که خوردن آن برای سلامتی بدن لازم است. ماهی غنی از ویتامین D. و پروتئین است. همچنین منبع اسید های چرب امگا3 است که برای مغز اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه به بعضی از خواص ماهی اشاره می کنیم تا آگاه شوید با خوردن این غذا چه مواد مغذی را دریافت می کنید.

شما با مصرف انواع ماهی ها می توانید کمبود مواد مغذی بدنتان را جبران کنید که این مواد مغذی شامل ید، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی هستند. بهتر است بدانید که ماهی های چرب از بهترین و سالم ترین ماهی ها هستند چرا که مقادیر زیادی از مواد مغذی چربی دارا هستند. ماهی های چرب دارای ویتامین D. محلول در چربی هستند که در بدن مانند هورمون استروئید عمل می نماید.

بهتر است بدانید که اسید های چرب امگا 3 در ماهی های چرب بیشتر است. شما با خوردن ماهی های چرب می توانید به عملکرد مغز و بدنتان یاری کنید و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری نمایید. توصیه می شود که حداقل هفته ای دو سه بار از ماهی چرب مصرف کنید.

مواد لازم

فیله شیر ماهی بدون استخوان: 500 گرم

زیتون هسته گرفته: 100 گرم

سیر: 2 حبه

گوجه فرنگی: به مقدار لازم

خیارشور: به مقدار لازم

آبلیمو ترش یا نارنج: 2 قاشق غذاخوری

مراحل پخت

1. ابتدا فیله شیر ماهی را در روغن سرخ کنید. بعد از سرد شدن به صورت ریز ریز خرد کنید.

2. داخل نان همبرگر بگذارید. سپس زیتون هسته گرفته را روی آن بگذارید. گوجه فرنگی و خیارشور را به صورت حلقه شده روی آن ها بچینید.

3. سپس آب لیمو ترش یا آب نارنج را گرفته با سیر رنده شده مخلوط نموده حدود یک قاشق مرباخوری روی هر یک از همبرگر ها ریخته و سرو نمایید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 155

به "برگر ماهی؛ غنی از ویتامین و پروتئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگر ماهی؛ غنی از ویتامین و پروتئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید