با این دارو سرطان سینه را مهار کنید

به گزارش سفر به آنتالیا، طبق نتایج یک مطالعه جدید، داروهای موسوم به متفورمین و haemin موجب توقف رشد تومور می شوند.

با این دارو سرطان سینه را مهار کنید

به گزارش، محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند داروی متداول دیابت و همچنین داروی دیگر مورد استفاده برای درمان گروهی از اختلالات ارثی و اکتسابی می تواند به مقابله با سرطان های مقاوم سینه که درحال حاضر هیچ درمان هدفمندی ندارند، یاری کند.

مطالعات نشان داد دو داروی موجود موسوم به متفورمین و haemin موجب توقف رشد تومورها در موش ها شدند.مارشا روسنر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این اولین بار است که هر دو این داروها همزمان باهم استفاده می شوند. ما معتقدیم روشی برای استفاده از آنها دریافتیم.

محققان دریافتند هدف اصلی ضدسرطانی haemin، فاکتور نسخه نویسی موسوم به BACH1 است. این پروتئین غالباً در سرطان های سینه سه گانه منفی به شدت متجلی می گردد و برای متاستاز لازم است.

BACH1 متابولیسم میتوکندریایی را هدف قرار می دهد و می تواند منبع اصلی انرژی سلولی را متوقف کند. زمانیکه BACH1 بالا باشد این منبع انرژی متوقف می گردد.

زمانیکه سلول های سرطانی با haemin درمان شدند، BACH1 کاهش یافته که منجر می گردد سلول های سرطانی خالی از BACH1، مسیرهای متابولیکی شأن تغییر کند. همین مسئله باعث می گردد سرطان های که در برابر متفورمین آسیب پذیر هستند، مانع از تنفس میتوکندی شوند.

تجلی BACH1 نه تنها در سرطان های سینه سه گانه منفی متجلی می گردد بلکه در بسیاری از سرطان های دیگر نظیر ریه، کلیه، رحم، پروستات و لوسمی هم مشاهده می گردد.

منبع:مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 164

به "با این دارو سرطان سینه را مهار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این دارو سرطان سینه را مهار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید