اقلیم های ایران جلوه های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران (پانا) - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دهمین جشنواره بین المللی مدو لباس فجر گفت اقلیم ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه های چشمگیری از پوشش های ایرانیان را به نمایش می گذارند.

اقلیم های ایران جلوه های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند

سیدمجتبی حسینی در قسمتی از پیغام خود به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر آورده است، اقلیم ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه های چشمگیری از پوشش های ایرانیان را به نمایش می گذارند.

اقلیم ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه های چشمگیری از پوشش های ایرانیان را به نمایش می گذارند که هر کدام برخاسته از خصلت های حیات فردی وُ خُلقیات زیستِ جمعی است. شکل ها و طرح ها و رنگ هایی به غایت آراسته به صورت و معنا، که پای در تمدن و تکیه به تاریخ و ریشه در دین دارند. جشنواره مد و لباس فجر، می کوشد جلوه گاه جمال و کارنامه کمال لباس ایرانی باشد. شناسنامه ای که می توان در اوراق آن به استغنای فرهنگی مردمان ایران زمین ایمان آورد که این هنرصنعتِ بدیع، زاده زیبااندیشی و برخاسته از نبوغی است که از پسِ سده ها وُ هزاره ها، اسباب تذهیب و تزیینِ صنعت و هنر روزگار ماست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیغام آورده است جشنواره مد و لباس فجر با تاکید بر پیشینه پوشش ایرانی و احترام و التزام به باورهای بلند و آموزه های راستین و مکلّف دانستن خود به کشف راز زیبایی ها و رمزیایی های این هنرصنعت، مضمون غالب این دوره خود را از پس مکران و گلستان به دیار کُهن کاشان متمرکز داشته است و سر آن دارد که با برجسته سازی ظرفیت زادبوم ها و بهره گیری از دارایی فرهنگی مناطق، آیینه اصالت ها و روزآمدی های بدیع گردد. وجه متمایز این جشنواره علاوه بر تاکید بر رقابت ها و نوزایی های هنری، ایده پردازی های خلاقانه در راستای تقویت صنعت طراحی و فراوری لباس و دعوت به مشارکت مؤسسات متخصص در این حوزه و امکان سازی مطالعاتی و فرصت های پژوهشی می باشد.

به تلاش کریمانه هنرمندان و متولیان این حوزه، گفتگوهای مستمر و موثری که متضمن اختلاط مضامین هویتی و مولفه های فرهنگی باشد، مطرح شده و به ارتقاء و اعتلای فرهنگ پوشش و پویش بیشتر این جامعه منتهی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1581

به "اقلیم های ایران جلوه های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقلیم های ایران جلوه های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید