افزایش نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی آمریکا پس از تعطیلی دولت

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام نمود که به دلیل نگرانی از تبعات تعطیلی دولت، با روسای شش بانک اصلی این کشور در مورد پیامدهای تعطیلی دولت فدرال مصاحبه نموده است.

افزایش نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی آمریکا پس از تعطیلی دولت

وزیر خزانه داری آمریکا بیان کرد که روسای بانک ها در مورد در اختیار داشتن نقدینگی لازم در دوران تعطیلی دولت فدرال به وی اطمینان خاطر داده اند.

این در حالی است که بازار سهام نیویورک هفته گذشته بدترین هفته معاملاتی خود را از سال 2008 (زمان شروع بحران اقتصادی) تاکنون سپری کرد.

از تعطیلی دولت فدرال و چشم انداز مایوس کننده شاخص های اقتصادی ایالات متحده به عنوان دو عامل اصلی تاثیرگذار بر وضعیت بورس نیویورک یاد می گردد.

دولت فدرال آمریکا به دنبال عدم توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با دموکراتها برای رای به بودجه فدرال، تعطیل شده است. دو طرف در مورد تامین بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف دارند.

جمهوریخواهان برای تامین بودجه مورد احتیاج برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک علاوه بر رای 51 عضو جمهوریخواه مجلس سنا به آرای دستکم 9 سناتور دموکرات احتیاج دارند.

دولت فدرال آمریکا اخرین بار در ماه اکتبر سال 2013 میلادی تعطیل شد. بنا به اعلام آژانس اعتبارسنجی استاندارد اند پورز تعطیلی سال 2013 دولت فدرال 24 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا لطمه زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 112

به "افزایش نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی آمریکا پس از تعطیلی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی آمریکا پس از تعطیلی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید