افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش سفر به آنتالیا، بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور با اسم کوشش با حضور وزیر بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، پیش فردا 14 تیر ماه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح می گردد.

افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بزرگترین مجتمع خوابگاهی سراسر کشور با اسم کوشش با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، پیش از ظهر روز دوشنبه، 14 تیر ماه جاری، در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، خوابگاه بزرگ دخترانه کوشش را می توان مجتمع خوابگاهی معرفی کرد که شامل 9 بلوک خوابگاهی است که هر کدام در 5 طبقه احداث شده است و در هر بلوک دارای 8 آسانسور قرار گرفته است. این مجتمع خوابگاهی دانشگاه با زیربنای بالغ بر 42 هزار مترمربع، با ظرفیت کل 2500 نفر در 291 سوئیت کامل احداث شده است.

تمامی سوئیت های این خوابگاه دارای فضای مناسب، بزرگ و نورگیر هستند. هر سوئیت دارای دو اتاق 4 نفره، فضای نشیمن به همراه امکانات رفاهی مناسب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام است. طراحی سوئیت ها به گونه ای اجرا شده که تمام اتاق ها دارای پنجره هایی هستند که نور و روشنایی طبیعی مناسب را فراهم می نمایند و دارای تراس هستند. با وجود سرویس بهداشتی مستقل در هر سوئیت، جهت افزایش رفاه حال ساکنین و جلوگیری از تردد در سوئیت ها، سرویس بهداشتی عمومی هم در هر طبقه پیش بینی شده است.

تمام امکامانات رفاهی لازم از جمله یخچال، گاز، تلویزیون، تخت، کمد شخصی، میز و جایگاه، فرش، پرده، اینترنت و ... برای همه سوئیت های این خوابگاه پیش بینی شده است. سیستم گرمایشی و سرمایشی این خوابگاه به صورت مرکزی است و تمام سوئیت ها با استفاده از فن کوئل سقفی به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و سالم مجهز خواهند شد.

از لحاظ ایمنی سیستم پیشرفته اعلان حریق و اطفای حریق برای خوابگاه طراحی شده است. تعداد 8 دستگاه آسانسور برای سهولت رفت و آمد دانشجویان بین طبقات پیش بینی شده و هر بلوک دارای راه پله های مناسب است. بعلاوه خوابگاه مذکور دارای 5 راه خروج اظطرای برای مواقع بحرانی است.

فضا های مناسبی برای فعالیت های، رفاهی، فرهنگی، ورزشی، مشاوره ای، اداری، تفریحی و فنی و تاسیساتی در طبقه همکف طراحی شده است که شامل: محل توزیع و سرو غذا، سالن آمفی تئاتر، سالن های ورزشی، فضا های روباز تفریحی و ورزشی، سایت کامپیوتر، اتاق های مستقل برای فعالیت های فرهنگی و مشاوره دانشجویی، 8 باب مغازه جهت ارائه خدمات دانشجویی بنا به صلاحدید شورای صنفی و بر اساس احتیاج های دانشجویان، اتاق های مهمان و ... هستند.

عملیات احداث این مجتمع خوابگاهی با مساعدت و همت والای دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از شهریور ماه 95 آغاز شد و علی رغم مسائل متعدد اداری، اقتصادی و عملیاتی، با همت مضاعف و پیگیری های مجدانه و شبانه روزی وی و کوشش دانشگاهیان علوم پزشکی تبریز، این پروژه بزرگ، فردا، به افتتاح خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1769

به "افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید