اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در پایتخت

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تهرانی ها دو برابر میانگین جهانی زباله تولید می کنند، از اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در پایتخت خبر داد.

اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صدرالدین علیپور اظهار کرد: طبق آمار های موجود، تهرانی ها دو برابر میانگین جهانی زباله تولید می کنند، این بدان معناست که در دهه های گذشته فرهنگ سازی مناسب در خصوص کاهش تولید و تفکیک پسماند از مبدا صورت نگرفته است.

وی شرح داد: در این دوره از مدیریت شهری شاهد کاهش تولید پسماند در پایتخت از روزانه 7 هزار و 500 تن به 5 هزار و 300 تن بودیم که بخشی از این کاهش نتیجه اقداماتی است که در قالب طرح کاپ انجام می شود. با اجرای گسترده این طرح فرایند کاهشی تولید پسماند در تهران ادامه پیدا می کند. ضمن اینکه پسماند تر یا آلی باقیمانده خلوص بهتری خواهد داشت و کمپوست بهتری حاصل می شود.

علیپور ادامه داد: نکته حائز اهمیت در اجرای طرح کاپ این است که در قالب این طرح پسماند های باقی مانده که مناسب تفکیک و کمپوست نیست هم تحت عنوان ریجکت با افزایش ظرفیت زباله سوز تبدیل به انرژی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمانده شهرداری تهران شرح داد: یکی از تجربیات جهانی در بحث کاهش تولید پسماند اجرای طرح هایی، چون یک روز بدون پسماند است. به همین دلیل، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نظر دارد تا طرح شنبه های بدون پسماند را در پایتخت اجرا کند. در قالب این طرح، شهفرایندان این فرصت را دارند که در طول هفته پسماند های خشک خود را به روش های علمی که به آن ها آموزش می دهیم فشرده سازی و تفکیک کنند و در ابتدای هفته در اختیار نیرو های سازمان پسماند قرار دهند و در ازای آن مبلغی را دریافت کنند.

وی افزود: به طور قطع، یکی از بازو های اجرایی ما در این زمینه دانش آموزان هستند. آموزش به این گروه نه تنها به کاهش تولید پسماند در سال های آینده کمک می کند بلکه موجب می شود هر یک از آن ها مروج و مبلغ این فرهنگ در خانواده خود باشند.

علیپور در پایان گفت: طرح شنبه های بدون پسماند در گام اول در مدارس اجرایی خواهد شد و دانش آموزان این فرصت را دارند تا در ابتدای هفته پسماند خشک را تحویل دهند و در مقابل شهرداری تهران مبلغی را برای ترویج فرهنگ کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا در اختیار مسئولان مدارس قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 773

به "اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح شنبه های بدون پسماند در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید