ابراز نگرانی هلند از گام چهارم برجامی ایران

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر خارجه هلند امروز ضمن ابراز نگرانی از گام های برجامی ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام گفت که در نشست امروز شورای اروپا درباره واکنش مشترک به این اقدامات ایران گفت وگو خواهند کرد.

ابراز نگرانی هلند از گام چهارم برجامی ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استف بلاک وزیر امور خارجه هلند امروز (دوشنبه) پیش از نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک با محور ایران و غرب آسیا در خصوص گام های برجامی ایران در پی بدعهدی اروپا در عمل به تعهداتشان ذیل برجام ابراز نگرانی کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از کاهش تعهدات ایران ذیل برجام شرح داد: ما مطمئناً درباره توافق هسته ای ایران گفت وگو می کنیم. من از رفتارهای ایران بسیار نگرانم و با کشورهای E3 (انگلیس، فرانسه و آلمان) در خصوص واکنش مشترکی که باید به این اقدامات داشته باشیم گفت وگو می کنیم. موضع ایران بسیار نگران کننده است.

شورای وزیران اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) نشست دو روزه ای را با محور ایران و تحولات غرب آسیا در پایتخت بلژیک آغاز می کند و این اولین نشست این شورا پس از اعلام گام چهارم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام و همچنین آغاز غنی سازی اورانیوم در تأسیسات فردو به حساب می آید.

با وجود ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از این گام، تهران تأکید کرده است که در صورتی که وعده اروپا برای جبران آثار تحریم های یکجانبه آمریکا محقق نشود، به جهت کنونی که با استناد به بندهایی از توافق هسته ای آغاز شده، ادامه داده و بیش از پیش از اجرای تعهدات برجامی فاصله می گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 553

به "ابراز نگرانی هلند از گام چهارم برجامی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی هلند از گام چهارم برجامی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید