آلمان: همه طرف ها در سودان خویشتندار باشند

به گزارش سفر به آنتالیا، وزارت خارجه آلمان با اشاره به اینکه بحران سودان در شورای امنیت مطرح شده، از همه طرف ها خواست تا برای تحقق راه چاره مسالمت آمیز در این کشور خویشتندار باشند.

آلمان: همه طرف ها در سودان خویشتندار باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی تحولات اخیر در سودان، آلمان روز شنبه همه طرف ها از جمله معترضین و شورای انتقالی نظامی را به خویشتنداری دعوت کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، کریستوفر برگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان از همه طرف ها خواست تا خویشتندار باشند چرا که این بحران نیازمند راهکاری صلح آمیز و کسی است که آرزوی مردم سودان برای تغییر را محقق کند.

برلین همچنین با اعلام حمایت از خواست مردم سودان برای برگزاری انتخابات آزاد در این کشور، عنوان نموده است که این کشور در مقام ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد بحران موجود در سودان را در هماهنگی با شرکای اروپایی و آمریکایی خود در این نهاد مطرح نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان تاکید نموده است که عمرالبشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان به دلیل جنایت جنگی باید در لاهه محاکمه گردد.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (22 فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که وزیر دفاع آن را قرائت کرد، با برکناری بشیر، تشکیل شد.

شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد مالی و معیشتی و گران شدن نان است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را باعث این اوضاع می دانند و طی این مدت خواستار برکناری او از قدرت بودند. عمر البشیر از سال 1989 رئیس جمهوری سودان بود.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 174

به "آلمان: همه طرف ها در سودان خویشتندار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: همه طرف ها در سودان خویشتندار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید