فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران

به گزارش سفر به آنتالیا، سرپرست استانداری مازندران بر لزوم نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ جهت تکمیل خلاء ها و ظرفیت های خالی بخش کشاورزی در این حوزه تاکید نمود.

فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران

به گزارش خبرنگاران، احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار گردید، اضافه نمود: برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان سه قوا برای آنالیز مسائل و مسائل مختلف استان لازم است.

سرپرست استانداری مازندران با بیان اینکه صنایع بر اساس عرضه و تقاضا باید ایجاد شوند، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از صنایع تبدیلی و مورد احتیاج کشاورزی در استان ایجاد و جانمایی نشده و در این راستا باید نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ نسبت به تامین احتیاجمندهای موجود برنامه ریزی گردد تا خلا و ظرفیت های خالی این بخش تکمیل گردد.

256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران فعال است

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه تعداد سورتینگ های غیرمجاز استان را 256 واحد بدون پروانه اظهار داشت و گفت: ظرفیت سورتینگ های مرکبات مجاز وغیرمجاز استان بیش از هزار و 100 تن است.

وی با اشاره بر لزوم ساماندهی سورتینگ های غیرمجاز در استان اظهار داشت: در محمودآباد یک واحد، نوشهر دو واحد سورتینگ و در مجموع 39 واحد سورتینگ در استان احتیاج است و طی برنامه پنج ساله باید ایجاد گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ایجاد انبار فنی در همه سورتینگ ها یادآور شد: در مجموع 165 انبار فنی در برنامه پنج ساله احتیاج داریم و باید انبارهای غیرمجاز نیز ساماندهی شوند.

شهیدی فر اضافه نمود: ظرفیت فراوری مرکبات استان 2 میلیون و 500 هزار تن بوده و برای حدود 10 هزار و 700 نفر در سورتینگ های استان اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به برنامه های فراروی بخش کشاورزی از جمله برنج اشاره نمود و یادآورشد: طبق اسناد و ظرفیت های موجود استان مازندران، 28 واحد برنج احتیاجمند بهسازی بوده و یک واحد مدرن نیز باید ایجاد گردد.

شهیدی فر بر لزوم اصلاح ساختار شالیکوبی ها در استان تاکید نمود و گفت: 647 واحد شالیکوبی سنتی و مدرن در استان وجود دارد که باید تا سال 1400 بهسازی و احیا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ظرفیت فراوری شلتوک برنج در شالیکوبی های مدرن دو برابر شالکوبی های سنتی بوده و ظرفیت کارخانه های مدرن 900 هزار تن است.

وی از وجود 25 واحد شالیکوبی مازاد در استان اطلاع داد و گفت: ظرفیت فراوری شلتوک در استان بیش از یک میلیون و 300 هزار تن است.

لزوم کاهش تعرفه واردات برنج قهوه ای

در ادامه این جلسه محمد پورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تصویب سند ویژه آمایش استان را امری ضروری دانست و گفت: جانمایی طرح های صنعتی و کشاورزی در سند آمایش باید معین گردد.

وی در مورد فعالیت شالیکوبی ها اضافه نمود: فاصله بین تعرفه واردات برنج سبب می گردد کل شالیکوبی های استان در طول سال فعالیت داشته باشند، باید نظارت لازم در این زمینه انجام گردد. باید برای فعالیت واحدهای شالیکوبی در طول سال برنامه ریزی گردد تا تعرفه واردات برنج قهوه ای پایین و تعرفه برنج سفید افزایش یابد زیرا برنج قهوه ای در سلامت موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد فراروی مرکبات اظهار داشت: توسعه فرواری مرکبات در استان باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 90

به "فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید